2017. július 12., szerda

Hajápolási újdonságaim #1 | Mese a szőkítésről


Hát helló lányok!
Kicsit lopom Kami sorozatát, de az utóbbi időben több újdonságot is kipróbáltam a hajápolásomban, illetve jobban foglalkoztat a téma mostanság. Az utóbbi időben kifordult a testem önmagából, és amik már évek óta, vagy 2-3 flakon óta hű társaim, azok már nem működnek annyira, és új termékek után kell néznem, a hajápolás is ilyen természetesen. Nézzük miket szedtem össze az utóbbi időben!




Nyárra mindig vennem kell pár doboz száraz sampont, mivel nagyon izzad a fejem, így konkrétan hiába mosom, pár óra múlva már átizzadt és bezsírosodott a fejem, a hajamon is látszik. Eredetileg a Batiste kék színű darabját akartam megvenni, de mivel már nem volt, ezért a Got2b. sampont vettem meg.

A doboz maga nagyon tetszik, feldobja a hangulatot, az illata mennyei, tipikusan az a fajta, amit a legtöbb ember szerethet, és valóban sokáig benne marad a hajban. Három fajtát láttam a boltban, az enyém a Volume lett. Ebből én semmit sem veszek észre, de mivel hullámos/göndör hajam van, így akkora a súlya, hogy nem egy száraz sampon fogja nekem ezt megemelni. A zsírosságot nagyon jól megszünteti, és egész tartós is, egy-két napot kibír. 

Befújás után sokáig a hajamban hagyom, általában ezzel kezdem a reggelt, majd indulás előtt dörzsölöm át a hajam, ez néha csak fél óra, néha egy egész óra, mindkettő esetben jó. Nálam nem hagy fehér nyomot sem, max akkor, ha túl sokat fújok. Nagyon szimpatikus egyébként, hogy nem hagy fullasztó levegőt maga után, mert már volt olyan száraz samponom, hogy majd meglehetett egy fújástól fulladni még egy nagyobb szobában is nyitott ablaknál.

Mondjuk a Batiste jobb, csak azt öt alkalommal elfújkálom.



Először a Balea hamvasító samponjával kezdtem barátkozni, ami bár bejött, sajnos az alkohol miatt huzamosabb használat mellett szárította a hajamat. Voltam kozmetikában, ám egy professzionális termékből 200ml is simán 2000-2500Ft, lehet nem kellene sajnálni, de egyenlőre remélek, hogy találok valami normálisat olcsón. Így egy piacozás alkalmával kifejezetten a Magyarországról behozott termékeket kerestem, találtam is egy nénit, és meg is kérdeztem, hogy esetleg megvan-e neki a Schauma hamvasítója. Sajnos nem volt, de cserébe 500Ft-ért tudta nekem a Kallos hamvasítóját ajánlani. Lényegesen erősebb, mint a Balea, hatékonyabb már egy használat után is, a hajamat eddig még nem szárította, de egyébként nem is tartalmaz alkoholt. Kb. egy hónapja használom minden második hajmosással, kíváncsi leszek a végére. Valószínűleg nagyon sokáig kifog tartani, mert nagyon kevés kell belőle.


A jól megszokott hajpakolásomhoz is hozzá szokott a hajam, és bevallom, hogy annyira meleg volt, hogy bár a boltban nem találtam szimpatikus terméket, nem volt kedvem egy másikba átmenni, így megvettem a Garnier Sos Repair (Magyarországon Goodbye Damage) pakolását annak ellenére, hogy nem igazán vagyok jóban a márkával, egyszer egy samponjuktól véresre vakartam a fejem. Bár a samponjaikat továbbra is kerülni fogom, szerintem ez a hajpakolás egy darabig marad a kedvencem, illetve egyebeket is kifogok próbálni ebből a vonalból. Hihetetlenül sűrű, mégis könnyedén szét lehet oszlatni a haj hosszán, nem kell belőle sok. 3 percet ír rajta, én tovább szoktam fent hagyni (negyed, fél, olykor egy órát), ricinus olajat is szoktam hozzá tenni, és egyszerűen csodálatosan működik. A hajam puha, és táplált.


hajfesték INCI

Elérkeztünk a mese végéhez, a festékekhez. Kezdem a kakukktojással, az Apraise tartós szemöldök és szempilla festékével. A régi tartós festékemhez már nem szívesen nyúltam, mivel az még az eredeti hajszínemhez lett választva, most már úgy nézek ki vele, mint egy Targaryen. Magát a márkát is váltottam, eddig mást használtam. Nem tudom pontosan mi vezérelt, de vonzó, hogy olasz, a kozmetikusok nagyon szokták dicsérni az olasz termékeket. 

A szín a 3.1 Light Brown lett, ami tökéletesen illeszkedik a jelenlegi hajamhoz. Lentebbi képen a „BW7 egy hajmosás után”-i pont alatt tudjátok megnézni a színét, illetve ezen az instafotómon, csak ez van a szemöldökömön. A festék nagyon krémes, könnyű a felvitele, nem kell sokáig építeni, gyorsabban hat és egyenletesebben fed, mint az eddig használt Berrywell. Továbbá több terméket is tartalmaz. A bőrön való tartóssága elég jó a mindennapokra, három-négy napot bír vállalhatóan -persze tudni illik, hogy nem használok lemosó kemikáliákat napi szinten-, de a kozmetikus szerint valószínűleg egy tengeri nyaralást ez sem bír sokáig. A szálakon pedig a szokásos három hetes tartósság. Amúgy mennyire király már, hogy az Alexandar cosmetics üzleteiben képzett kozmetikusok vannak?! :D Évek óta oda járok, és nem csak vásárolni, konzultálni is tudok velük, egyszer a Nyx Srbija egyik legkomolyabb sminkese/kozmetikusa/fodrásza volt segítségemre. :D 


Akkor térjünk át a hajfestékekre. Maga a doboz nem volt nálam a bejegyzés készítésekor, de az első kísérlet a Palette Intensive Color Fashion Nudes BW7 Dark Blond árnyalata volt. Eredetileg nem ezt akartam, de mivel anya ebből a családból használ festéket, és gyakran van rájuk valamilyen akció (most pl. két festékre -40%), ezért nekem is innen lett végül választva, és a gyakori akciózás miatt jó lett volna, így mindig tudtunk volna kedvezően festéket vásárolni.

Sajnos ahogy a képen is látszik, ez a festék nem kompatibilis velem. Sőt, ahogy utólag beszélgettem egy eladóval a Lilly-ben, akkor azt mondta, hogy még senkit sem hallott, hogy ez a konkrét árnyalat jó lett volna, sőt ő is ezzel akart először ombrét festeni a hajába, végül egy sokkal világosabb árnyalat (talán BW12 a kódja) jött be neki.

Nos mi a volt a probléma. Az első, ami szíven ütött, hogy a szőkített hajamon annyira sötétszőke lett, hogy ugyanolyan lett, mint a hajtövem, látszik is a fotón, hogy nincs eltérés a két réteg között. A másik, hogy 2-3 nap múlva megmostam, és mindjárt fakult egy egész árnyalatot, tehát nem is tartós.

Anya festett a segítségével blansot* nekem, az előírásokat mind betartva, plusz több éve használja a W5-öt, és neki mindig valóban hosszan tartó és egyenletes az őszülő területeken is.

Hiába konkrétan ugyan olyan a hajunk, az nem jelenti, hogy ugyanúgy fog működni rajta egy termék. Sőt kb. semmit sem tudunk közösen használni.

Annyi előnyt mindenképp tudok mondani, hogy nem roncsolta a hajamat abszolút, ugyanolyan puha és fényes maradt a használata után, a hozzá járó keratinos pakolás pedig isteni.

Persze ekkora már megvolt a BW10 Powdery Blond, úgyhogy itt már fogtam a fejem, de ha már megvettem, uccu neki…

Azt már előre szeretném leszögezni, hogy valószínűleg ez a két festék volt az első és az utolsó kísérletem drogériás "otthoni" festékekkel (kivéve Stevan Still, ők profik). A továbbiakban csak professzionális festékeket szeretnék használni, ebből is a KYO márkát néztem ki, ugyanis a Palette árán dupla annyi anyagot kapni, persze a hidrogént külön veszed meg, de akkor is jobban jársz hosszú távon. Pláne ami a hajad minőségét illeti.


*NAPI KITÉRŐCSKE:
Szándékosan nem balayage-t írtam. Ez amolyan nyelvi fun fact. Fodrásza válogatja, de gyakran a blansot és a balayage-t nem különböztetik meg, én is blansnak tudtam a balayage-t eddig.  A lényeg ugyan az végül is. A blansolással (szőkítőporral való leszívás) ugyanúgy tudsz balayage mintán készíteni a hajadba, mint hajfestékkel.
Nekem a blansot személy szerint egyszerűbb kimondani. Valószínűleg egy mesterfodrász, ha ezt olvassa, akkor fogja a fejét, de nekem még annyi ösztöndíjam sosem jött össze, hogy egyáltalán szóba tudjak egyel is állni. :D


Azt hiszem a BW7-nél minden elmondtam a hajfestékről, amit gondoltam. Még annyit azért hozzáfűznék, hogy a harmadik hajmosásnál teljesen kikopott a szín a hajamból. Itt már biztos voltam benne, hogy nem volt jó ötlet egy világosabbat is vásárolni. Végül felkentem a BW10-et, és a fotón pont olyan színe van, mint amilyenre gondoltam, a valóságban kicsit sötétebb és enyhén vörösesebb, ami nekem abszolút nem szimpatikus. Alapból is sötétszőke vagyok, egy natúr szőkét még rá lehet kenni vöröses mellékhatás nélkül, de hogy még pluszban le van szívva a hajam, és ilyet csinál, az nekem annyira nem vonzó.

Természetesen utcára menni megyek vele, mert maga az átmenet szerintem nem sikerült rosszul (először azt hittem be sem fogta a festék a hajam, mert nem találtam meg az átmenetet, ohh az az egészségtelen egó, de én akkor is elégedett vagyok magammal :D), a vöröses beütés pedig inkább fényfüggő, normál szórt fényben úgy néz ki, ahogy el volt tervezve. Tényleg nem tudom ennek mi lehet az oka, először azt hittem azért van, mert bordó felső van rajtam, és bezavar a fényképezőnek, de csináltam fotókat fehér felsőben is, ugyanaz.

Most egy hónapig biztos nem festek hajat, had kapjon levegőt ez a sok szőke vacak után, amivel szegényt megkínoztam.


A végére kicsit sok lett a szöveg, úgyhogy külön köszönet, ha végig olvastad! :D

8 megjegyzés:

  1. Jaj, örülök, hogy lopod, azért írom, mert én is imádom ezeket olvasni, és végre van másik ilyen is :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon rákaptam most a témára, úgyhogy főleg örülök, hogy tetszik. :D

      Törlés
  2. Abszolút megértem, hogy kicsit eleged van a hajfestéses cécóból, de nekem annyira átjött a bejegyzésből meg a korábbi FB- és Insta-posztokból, hogy amúgy ez egy tök jó anya-lánya program. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon jó móka, különösen fodrászhoz kísérni szeretem. Sok nő faluhelyt egy szalonban, jobb, mint egy diszkó. :D

      Törlés
  3. Szia!:) Szerintem azért van vöröses fénye néha, mert alapjáraton lehet a hajadban vörös pigment ami amúgy nem látszik. Nekem padlizsán színűre volt festve, de fényben, vagy pár hajmosás után olyan volt mintha tűzvörösre festettem volna (ami amúgy nem zavart mert jól állt:D). Nekem akkor ezt mondta a fodrász, hogy lehet a hajamban vörös pigment, bár nem tudom mennyire igaz:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arany pigmentes hajam van, nem nagyon tartom valószínűnek, hogy ez lenne a probléma. Festés óta amúgy mostam párszor hajat, elég sokat kopott máris, most már kilátszik alulról a lehamvasított arany, most tök szép, de nekem ez elsőre kell. :D A 8.3 direkt arany szőke, kíváncsi leszek. Ha vannak is a hajamban vörös pigmentek, remélem azért egy normális festék már megbirkózik vele. :)

      Törlés
  4. Szia! :)
    Nagyon tetszett a cikk, sok olyan dolgot megtudtam belőle, amit eddig nem tudtam.
    Várom a következő cikked, puszi.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett, várlak máskor is. :*

      Törlés