2017. április 20., csütörtök

Hogyan laktam be a filofaxom?


Már három hónapja használgatom a filofaxomat, amiről már olvashattatok is egy bejegyzést itt. Honnan van, miért döntöttem mellette, és első benyomásokat is a minőségéről… A véleményem azóta is ugyan az, ezt a három hónapot eddig hibátlanul bírta, de lehet az is közre játszik, hogy nem viszem magammal minden egyes alkalommal, hogy elhagyom a lakást. Inkább egy ici-pici noteszt tartok magamnál, ugyanis úgy érzem, hogyha csak néhány órára megyek el, nincs szükségem egyes listáimra, minden mást meg nem esik nehezemre átírni, ha esetleg arra van szükség. Viszont itthon agyonra használom, szóval nézzük is át nagyjából. Figyelem, sok kép! :)






Igazából elég össze-vissza csinálom az egészet, nincs egy meghatározott rendszer. Pont ezért is akartam egy bujo-filofax hibridet csinálni, mert nincs szabály, nincs az, hogy egy konkrét rendszert kell használni 12 hónapon keresztül, amihez hát nincs kedvem, hiszen néha hetente változtatom a dizájnt, nem tudok elkötelezett lenni. Próbáltam több féle lapot is lefotózni, hogy lássátok kb miről is beszélek. Egyébként magára a dekorálására nem görcsölök rá, van hogy semennyit sem dekorálok, van, hogy teljesen össze van rajzolva az egész.


Még ide sem ért a filofax, máris beszereztem egy csomó matricát – néhányat ebay-ről, néhányat kínaiból. Sajnos a linkek már nincsenek meg, de igazából rengeteg matrica van ebay-en, szóval nincs veszve semmi, tudtok miből válogatni.

Mint kiderítettem magamról, abszolút nem vagyok az a matricázós típus. Persze használgatom őket, hiszen megvettem, de nekem sokkal szebb, ha magam rajzolom be amit elképzeltem.


Ami az elválasztókat illeti, konkrétan semmit nem költöttem rájuk. Régi kartonlapból vágtam ki a formákat, és már nem használatos csomagolópapírokkal, és ajándéktáskákkal fedtem be. Az elválasztók esetében érdemes keményebb lapokat választani, esetleg laminálni, hiszen ezeket 2-3 hónapig, vagy ha nagyon eltaláltuk a mintázatot, akár egy évig is szívesen használunk, így nem árt, ha jó erősek. Persze aki akar, az nyugodtan csinálhat havonta újakat, nekem jelenleg nagyon bejönnek a holografikus csomagolópapírból készített elválasztóim.


Betétlapokra sem költöttem sokat, egyedül egy 50db-os havi beosztás csomagot rendeltem, bár őszintén szólva annyira nem tetszik, de végül is a célnak teljesen megfelel, hiszen ide csak nagyjából firkálom be a dolgokat, hogy lássak egybe mindent, de tervezni úgyis a magam által készített napi/heti tervezőben szoktam. Úgyhogy ez annyira nem volt jó vétel.

A többi lapot magam vágom ki régi füzetekből, lapokból, amiket már nem használok, ez remek módja annak, hogy elfogyasszam ezeket a régi jegyzetlapokat. Később pedig majd egyszerű fehér lapokból akarom kivágni a megfelelő méretet, mert sokkal olcsóbb és szórakoztatóbb is, mint megvenni egy csomag betétlapot.





Színkódolásra, írásra rengeteg tűfilce használok, illetve az ebay-ről vettem brush pen kalligrafikus tollakat, amikkel egyenlőre nagyon bénán írok, de a kezdeti ügyetlenkedés után azért ez már nem rossz, most már néha sikerülnek vastag és vékony vonalak is a szövegben. Viszont ez mégiscsak egy külön tudomány, aminek semmi alapját nem ismerem, csak néhány videót néztem meg a témában, ez is nagyon jó. Persze a gyakorlat teszi a mestert.

Egyébként a legtöbb színnek konkrét jelentése van, de a jelölést én sehova nem írtam le, hiszen már 2-3 éve ugyanazt a kódolást használom, így érthető módon megjegyezetem már. :D Ez nagyban megkönnyíti az életet, hiszen már anélkül is átlátod az egész heted, hogy egy betűt is elolvastál volna. Színekben gondolkodni sok energiát spórol meg. :)



Az első fülecske mögött található a havi beosztásaim, amiből az egész év benne van a naplómban. Sokan mondjuk csak 3, vagy 6 hónapot tartanak bent, de nálam azért előfordul, hogy márciusban valamit be kell írnom decemberbe, és nem szeretek cetlizni, mert az elveszik. Mivel semmi fölösleges dolgot nem tartok a naplómban, így nem abba szakadok meg, hogy bent van az összes hónap.

Plusz a legelején ott van egy évem pixelekben kis kifestő, ami nagyon szórakoztató, és tök jó ránézni, hiszen ez már a negyedik hónap, és színültig van zölddel, és elég sok pink szín is van, ami jó hangulatokat jelent. Azért ez nem mindig volt így. :) Meg egy kis zsebnaptár is be van ragasztva, hogy az egész évet lássam egyben, ha épp arra van szükség.



Hónapból viszont csak egyet szoktam bent tartani, és nem is az egész hónapot szoktam előre megcsinálni. Van pár havi kitöltős rendszerem, amiket előre megcsinálok, viszont a részletes tervezőt hetente csinálok újat. Ezekről lentebb láthattok képeket. Minden hónapnak külön borító képet rajzolgatok, eddig nekem az áprilisi grafika tetszik legjobban, de természetesen egyik sem profi munka, ugyanis ezek a képek az én szórakoztatásomra készülnek, nem kiállításra.

Az elmúlt hónapokat kiveszem, összetűzöm, és egy dobozban tárolom, majd az év végén összefűzöm őket, hogy azért mégis valamilyen formán kötve legyenek, és ne szóródjanak szét.


Mindig van havi illetve heti célok is. Ezek lehetnek apró álmok, de egyszerű teendők is, amiknek a teljesítését nem kötöm időhöz, de meg szeretném jegyezni, hogy erre bizony időt kell szánnom valamikor.






Mivel a filofaxom igen kicsi méret, ezért az ilyen ’habit tracker’ és egy ütemezős, kifestős táblázatom két részletben szoktak ráférni a lapokra, ez mondjuk nagyon nem szimpatikus nekem.

A habit tracker-t szerintem már mind ismeritek, ahogy az alvós napló se lehet idegen. Igazából nekem az alvós napló azért kell, mert szörnyen rosszul és rendszertelenül alszok, és így tudom számon követni, hogy épp mit művelek. Hogy még jobban átlássam a dolgokat, még egy alvós grafikonom is van, ahova be tudom írni, hogy melyik nap hány órát alszok, és egy vonal van húzva 6 órához, ami a minimum, így láthatom hónap végén, hogy mennyire voltam jó kislány. Sokkal ügyesebb vagyok amúgy amióta ennyire figyelemmel követem az alvós rutinomat, hiszen már az érzés is ott van, hogy hó végén egy szép grafikont szeretnék látni.

A kockázás random megy, van hogy mintákat rajzolok, de ha nincs épp hangulatom, akkor csak befirkálom a kockát és kész.


A hó elejére még szoktam pár áttekintést készíteni, pl mennyit költöttem, de ide tartozik a takarítós lista is, ami tök jó, mert így mindig tudom, hogy az adott héten mit kell elcsinálnom, és sokkal rendszeresebb vagyok így, persze enélkül is kiszoktam takarítani, de azért így tutira nem marad el semmi. :)


Eleinte napi beosztás csináltam, viszont sokszor nincs szükségem egy egész oldalra a napom megtervezéséhez, így átálltam a heti beosztásra, hogy ne pazaroljak el annyi lapot. Minden hetet egy heti célos listával kezdek, ezt követi a pozitív élményeket összegyűjtő oldal, majd egy edzésterv is szokott ide készülni.




Minden hónapnak van egy saját színe, de ugyanúgy minden hétnek is, szeretem a változatosságot.

Általában minden este leülök, és végig gondolom mi is a rutinom, és abba milyen teendők férnek bele, mit is kell elcsinálnom, illetve az időjárást is beszoktam írni, hogy másnapra mire számítsak, mivel ha ezt százszor megnézem, akkor is gondolkodnom kell reggel, hogy mit kellene felvennem, így viszont látom rögtön.

Természetesen ide jönnek a fontosabb események is, és azok részletes leírása, pl vizsga, mikor, hol.



Az egyetemnek is van külön fülecskéje, ahol a kötelezők teljesítését, jegyeimet, vizsgaidőszakaimat és ösztöndíjjal kapcsolatos dolgokat kísérem figyelemmel. Ha összetettebb egy vizsga, akkor még tanuló naplót és ütemtervet is szoktam ide beilleszteni. Bár a tanulós ütemtervet sosem használom, de bár amíg megcsinálom, addig is látom egyben, kb mi a helyzet.




Az utolsó fülecske a minden egyéb random tevékenység, lista helye, ahová tényleg sok random dolgot teszek. Sorozatok, könyvek, rendelések, menstruációs naptár, hány lovagló órám van előre kifizetve, kívánságlista… stb.


Na, hát nagyjából így néz ki az én bujo-filo naplóm. Ha van kérdésetek, esetleg szívesen látnátok a témában valami videót, bejegyzést, akkor nyugodtan írjátok meg. Na meg azt is, hogy ti hogyan vezetitek a naplótokat. :)

Puszi!

10 megjegyzés:

  1. Nem tudom egy hangulatjellel kifejezni mennyire örülök ennek a bejegyzésnek. Nekem a havi leosztás is kell. Oda írom be ha elmarad egy kurzus ès pótolni kell vagy azt mikor hova megyek. De olyan is van hogy utólag pótolom azt hogy mikor milyen bejegyzés került ki a blogra. Nekem ahhoz hangulat kell ezért nincs előre megtervezve dátumra hogy mikor kell kikerülnie. Én egyenlőre a hozzáadott betétlapokat használom amivel meg vagyok elègedve. Mondjuk a napi tervezős jegyzetlapokra én is min 2 napot írok általában ez ìgy kicsit fura, de jövőre szeretném én is egy kicsit személyreszabottan csinálni. Jó ötletet adtál a füzetlapokkal, nekem is van még jópár olyan füzet amit nem használok. Szerintem azokból fogok betétlapokat csinálni jövőre. Ìgy végre elhasználom őket. A színkódolás az nagyon szimpatikus, bár még nem találtam olyan tűfilceket amikkel ezt mind megvalósítanám egyenlőre a címeket szoktam kiemelni. Vagy azokat az eseményeket írom be színessel amiket nagyon várok vagy amihrz pozitív élmény kötődik. Így is nagyon jó ránézni. Összességében nagyon örülök ennek a posztnak. Bár én csak nemrég kezdtem el a filofaxozást úgy vettem észre, hogy hozott pozitív változásokat a mindennapjaimba. Köszi, hogy megosztottad velünk. 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én örülök a legjobban, hogy feldobtam ezzel a poszttal a napod. :) Remélem nálad is lesz ilyen poszt! Szívesen olvasom én is másoknál az ilyen filofaxos dolgokat.

      Igazából nem kellene jövőre várnod, akár most is elkezdheted még jobban személyre szabni. A kész betétlapokból is már tök jó dolgokat kilehet hozni. :)

      Törlés
  2. Annyira irigykedem, hogy ilyen kreatív vagy!:) Bárcsak nekem is menne:) Semmi ötletem, semmi kreatívitásom sincsen. Szóval csak egy egyszerű sima naptárat használok. De a tied nagyon ötletes!:)
    Puszi: Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj dehogy vagyok kreatív! Sok mindent személyre szabtam, de nagyon sok képet szokott nekem az ajánlatokba kitenni az Instagram, onnan is szoktam válogatni ötletet nem is keveset, az nekem jobban tetszik, mint a Pinterest így inspiráció szempontjából. :) Érdemes szétnézni.

      Törlés
  3. Nem vagy semmi, nagyon kreatív rendszer :) nekem ehhez nincs affinitásom, vagy kész tervezőket használok, vagy megszerkesztem és kinyomtatom :)

    Jó látni, hogy rákaptál, tök változatos, ha nyitott rá az ember. Én is szerettem volna hasonló bejegyzést írni, csak valahogy elbizonytalanodtam, nem igazán mutogatnivaló valahogy. De most meghoztad hozzá a kedvem ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem nálad is lesz ilyen poszt. Én imádom őket olvasni. Főleg szerkesztettről is olvasnék, nekem meg pont azokhoz nem volt türelmem sosem. :D

      Törlés
  4. Na jó, már megint megjött a kedvem a bujo-hoz, haj. Eddig mindig ódzkodtam tőle, hogy jaj sok idő azért, csak hóbort lesz, de már nagyon a fejembe fészkelte magát. Hm... na jó, lehet veszek először valami füzetkét, aztán megnézem, hogy válna be nálam. Bizonyos dolgokat tök jó lenne nyomon követni, főleg bloggal meg videókkal kapcsolatosokat. Mindenki arról mesél, hogy milyen jól bevált neki, lehet, adnom kéne egy esélyt a dolognak :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképp próbáld ki. :) Nekem ez olyan, mint másoknak a felnőtt kifestő, szerintem te is szeretnéd, ha rákapnál az ízére. :)

      Törlés
  5. Szia! :) Örülök, hogy rátaláltam a blogodra, nagyon hasznos dolgokat találtam számomra, és nagyon tetszik a az összeállítása is. Ez a bejegyzés számomra nagyon tetszett, és kedvet kaptam én is ehhez. Bár nekem nagyon nincs kitartásom ezek mellett, egy hasonlót elkezdtem, és gondoltam, hogy megosztom én is az olvasóimmal, de addig halogattam, hogy mire oda értem, hogy na akkor megcsinálom nem is találtam meg amibe vezettem a dolgaimat.:D Nagyon tetszik a kialakítása, és a rajzok is nagyon aranyosak.:)
    További jó blogolást, még visszatérek többször is. Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm, az ilyen visszajelzésekért érdemes kitartani a blogolás mellett! :)♥

      Ezen nem kell aggódni, mindenki mással tudja lefoglalni magát. Tuti neked is van olyan kisebb hobbid, amit meg én irigyelnék, hogy de jó lenne, ha lenne hozzá türelmem. :D Azért ha mégis rávennéd magad egy kis füzetezésre, mindenképp oszd meg, szívesen olvasnám. :)

      Törlés