2016. december 9., péntek

Bosszantó dolgok a beauty blogokban/csatornákban


Hisztipooooszt! :D Mára egy ilyesmit hoztam mivel úgy vettem észre, hogy ezek ritka népszerűek mindenki körében, nálam is a legnézettebbek közé tartozik. Ez a mostani kicsit talán komolytalanabb lesz, de én erről mindenképp beszélni akarok. Általában, ha nem tetszik valami egy blogon, posztban, videóban, azonnal elkapcsolok és kész, nem rágom magam rajta. Néha mégis, de akkor sincs kenyerem más bloggernek beszólni. Én az ilyesmit nem veszem magamra, de mást attól még nem akarok megbántani. Persze néha összejön annyi apró bosszúság, hogy egyszerűen muszáj kiadni magából az embernek, és hát kivel lehet ezeket jobban megbeszélni, mint azokkal, akik szintén blogolnak, esetleg csak olvasnak? :) Az egész kötetlen, egyetlen egy esetben gondolok konkrét személyre, tehát lényegében ezek általános bosszúságok, és persze nem csak prédikálok itt, hanem törekszek én is, hogy ezeket kikerüljem.



1. Haszontalan tesztek
Úgy utálom, amikor nagy nehezen találok egy tesztet a keresett termékről, és csak üres ömlengéssel van tele.
Kedvencem, amikor egy spirálról, vagy egy rúzsról ír az illető, és nincs kép róluk kinyitva, bár annyira se, hogy megnézhessük a kefét, a színt... Arról, hogy felkenve is lássak róla képet, már nem is merek álmodni.
Sokszor előfordul az is, hogy minden fotó rendben van, de a vélemény az nulla. Legutóbb pl. láttam egy 20 perces videót kb. 6-7 rúzsról. Az előadó szépen felkente őket, megmutatta hogy néz ki az applikátor... Ezen kívül már csak az fért bele abba a 20 percbe, hogy minden egyes darabnál elmondja, hogy annyira imádja, hogy minden másnap felkeni őket.
Nekem ebből nem derült ki, hogy milyen tartós a rúzs, milyen a kopása, állaga, csak az, hogy az illető napi minimum ötször cserél rúzst.
Ami végképp érthetetlen, amikor a teszt (vagy akár a kedvences videó/poszt) csak arról szól, hogy de cuki a csomagolás. Néha tényleg csak azért veszünk meg valamit, mert jól néz ki, de két sort azért lehet szánni a belső tartalomra is, nem?
Tény, hogy ezek száraz infók, de attól még ezek teszik a teszteket tesztekké.

2. Effektek
Rövid és agyon rágott egy ilyen hiszti posztban, de MÉG MINDIG van olyan, aki kék/lila/barna effekteket tesz bármilyen fotóra.
Egy bizonyos szintig tőleg nyugodtan, de egy smink, manikűr posztban, ahol fontos a hiteles szín, ott ne már.

3. Szabadkozás
Előfordul, hogy indokolt, de hogy tényleg minden posztot 20 sornyi rinyával kezdeni sok. Van akinél nem olyan vészes, mert valahol köthető a poszthoz, pl sztorizás hogyan jutott a termékhez, de nem érdekel, hogy lekölykedzett a macska, és hogy lepottyantotta a galamb a bicikli ülést. Hasonlóan a videó bevezetőkről. Kit érdekel, hogy ott van egy mentőautó, vagy hogy alszik épp a gyerek, vagy hogy rosszak a fények. Ha zavarja a helyzet, akkor minek ül le videózni? Videózzon később, vagy utólag javítson a szerkesztőprogramban, és már jó is.

4. Random tevékenységek
Ezt most lehet, hogy sokan jópofának tartják, de engem eléggé zavar, ha valaki videó közben iszik, telefonál, vagy kicsit megakad, és ezt még ki is emeli egy B&W vagy egyéb effekttel, meg csipogósra torzítja a hangot. Legrosszabb, amikor jelzi az illető, hogy épp megfullad, annyira kapar a torka, úgy sajnálja, de kivágás vagy egyszerűen ráhagyás helyett ezt még ki is hangsúlyozza.

5. Másoknál önreklámozás
Vannak, akik szeretik a komment végére odatenni a blogjuk/csatornájuk linkjét. Ezzel semmi baj addig, míg egy értelmez hozzászólásról beszélünk, de sajna sokkal több olyan van, amikor messziről virít, hogy csak reklámról van szó. Legutóbb egy olyan elvetemült hölggyel találkoztam, aki egy videó alá ezt írta:

Új poszt a blogon!

-link-

Vagy sok olyannal is találkoztam már, hogy:

Képzeld én is most tettem ki az elfogyott posztot!/Én is írtam egy haul posztot múlt héten!

-link-
Nem érdekel... :D
Igyekszek mindenkinek érdemben válaszolni, de az ilyet úgy elküldeném melegebb égtájakra, de néha még arra sincs pofám, hogy ne írjak neki vissza semmit, bár akkor lehet észrevenné magát az illető.

6. A tahó blogger
Tipikusan az az ember vagyok, aki utálja, ha nem válaszolnak a kommentjére, amikor egy konkrét hozzáfűzni valóm van, észrevételem, esetleg kérdésem. Persze az előttem/utánam írt "Jó lett" és egyéb dolgokra azért odatesz egy köszit.
Legjobb, amikor minden egyes poszt alá, amit meglát odaír valamit, de a saját követőinek semmit sem ír. Ok, hogy fáradt, elmaradt véletlenül, nincs ideje, de hogy egy hónapja nem aktív a saját közösségében, azt szerintem nem engedheti meg magának, ha csak nem 100 komment érkezik egy perc alatt, mint pl. egy 100.000+ csatornára.
A másik véglet, amikor bár ne is válaszolna. Van egy konkrét videós (nem feltétlen magyarra gondolok), aki a videókban egy csupa báj hölgy, de a kommentekre - kulturáltakra is- úgy válaszol, mintha elvették volna a nyalókáját. Mindenkinek lehet rossz napja, de hogy tényleg mindig úgy bánik a követőivel, mint egy utolsó kutyával, az nem jó. Érdekelne mi a titka, hogy mégis imádják.

Titeket mi szokott zavarni?
Ha már itt tartunk... nálam esetleg van valami bosszantó, amit nem szerettek, és inkább hanyagolnom kellene? :)

18 megjegyzés:

  1. Óh...ez szinte én vagyok - SZINTE...Valahogy egy rúzstól képes vagyok egy bandáig eljutni és 15 sorral később tűnik fel, hogy nem is a rúzsról írok már, hanem a bandáról...aztán nem akarom kitörölni, mert számomra fontos (okkal kötöttem össze kettőt xD), de tudom, hogy a leglényegtelenebb információk az olvasók számára...Ilyenkor általában a poszt elején jelzem, ha mást is mondani akarok, hogy a következő bekezdés személyes, aki tesztért jött, az tekerjen a kép alá...vagy valami...Nehogy már azért ne írjam le a gondolataimat a saját blogomon, mert az olvasókat zavarja...Szóval ebben nem teljesen értek veled egyet más az, ha pl "lefialt a macskám, a rúzsnak meg szép piros színe van" szinten egybe van kötve, az tényleg zavaró, de nekem semmi bajom amúgy a személyes bejegyzés részletekkel...de lehet csak azért, mert én is szoktam...

    A szabadkozás is ismerős...majdnem hét éves a kamerám, és idő hiányában általában nem ellenőrzöm a fotókat rögtön készítés után gépen, csak a kamerán...és így gyakran hetekkel később tűnik fel, hogy valami belelógott, nem fókuszált, addigra általában a termékek nagy része már nincs reprezentálható állapotban (mivel használat közben koszolódnak, bár hetente egyszer áttörlök minden terméket, hogy ne legyen "koszos", de az már nem olyan), általában ezt jelzem - igénytelen dolog lenne otthagyni egy képet bocsánatkérés nélkül, amin pl a fókusz nincs a terméken (vagyis olyan lenne, mintha "ez a normális, hogy homályos képek készüljenek")...

    Engem a legutolsó bosszant nagyon...Nincs undorítóbb dolog, mikor egy videós/blogger, nem becsüli meg a nézőit/olvasóit - megbecsülés alatt nem virágcsokrok kiküldésére gondolok, hanem arra, hogy úgy alap, hogy ha már senki lennék nélkületek, nem beszélek veletek úgy, mint egy darab sz*rral...Én általában az ilyenekről le is iratkozom...akármennyi érdekes témákat hozhat, akármennyire jól sminkelhet, ez egy olyan jellembeli hiányosság számomra, amit nem tudok tolerálni...

    A másik dolog ami nagyon zavar...a reklám blog...minden bejegyzés az, hogy XY márka kihozta az új kollekciót, ez meg az van benne, mellényomják a hivatalos szöveget, és semmit nem írnak (még annyit se, hogy nekem ez a körömlakk tetszik), csak megosztják a képeket...amikkel nincs gond, de amikor MINDEN poszt ilyen, ami mégse, az meg termékek lementett képpel, vagy saját képpel reklámszöveggel, "termékteszt" címszóval...az ilyen blogoknak mi értelme van? Ha azt akarom tudni, hogy a szemhéjtus szép fekete, precíz vonalat húz, el tudom olvasni a márka hivatalos oldalán is, sőt még photoshopolt kampány képet is kapok, ehhez nem kell "külön" blogra mennem...

    Nekem speciel két L'oréal szempillaspirál tesztem esett ki...Mindkettőről írni akartam, mert mindkettő bevált (a miss manga egy valóra vált álom volt, a kefét leszámítva), viszont iszonyatos állapotban volt a szemem, és bár sminkeltem, hogyha azt valaki meglátja azt hiszi allergiás vagyok a termékre, vagy elküldött volna bőrgyógyászhoz/szemészetre, szempillaspirált felkenés nélkül viszont nem lehet "tesztelni" (nem sminktermékhez volt köze a dolognak amúgy)...Szóval lemondtam róla, most meg már jó a szemhéjam, csak pont a héten fogyott el mindkettő...És mégis vannak blogok, ahol tesztelnének még szempillaspirált is szemes kép nélkül...de úgy gondolom erre ott a Krémmánia (pl), vagy a márkák oldalain is gyakran lehet visszajelzéseket küldeni a termékekről, de ehhez szintén nem kell blog...és számomra az ilyen jellegű bejegyzések a "haszontalan tesztek"...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj nem rád gondoltam, remélem nem értetted félre! Én szeretem külön olvasni a személyes és a teszt dolgokat, de nálad pont nem zavar, sőt akkor szoktalak olvasni, amikor valami nagyon olvasmányosra vágyok, mert azon kevesek egyike vagy, akinek ez a stílus jól áll!

      Általánosan írtam, remélem nem bántottalak meg. :(

      Törlés
    2. Jaa, nem sértésnek vettem! Csak magamra ismertem! :D
      Én tudom, hogy rengeteget bírok írni, és könnyű elterelni a figyelmemet, de mindig az olvasó dolga, hogy eldöntse, kell-e ez neki, vagy sem...:D


      (És közben nézem Névtelen hozzászólását, és azon gondolkodom, hogy az akcentus az mióta azonos a nem tud valaki beszélnivel...mi Borsodban olyan kifejezéseket használunk, amik nem is léteznek, mégis "tudunk beszélni"...pedig gyakran egyáltalán nem értik a nem borsodiak, hogy mit akarunk mondani...jártam már úgy, hogy át kellett fogalmaznom kétszer is a mondandómat, hogy a szolnoki barátnőm megértse, mit akarok...pedig annyira nem vagyunk vészesek. Mindig az jut eszembe, hogy anya Böszörményben tanult óvónőnek, és az ottaniak mindig azon nevettek, hogy mondja, hogy szotyi, és nem értették a makuka dolgot...és azzal szórakoztak, hogy "mondd borsodiul, hogy szotyi" "makuka"...mert szerintük az vicces szó - na ennek se volt köze a mondandóm legelejéhez.x'D)

      Törlés
    3. <3

      Hát valószínűleg nem túl tájékozott, pedig a megye határ után nem esik le a földről. Majd kinövi. Ha nem akkor buta marad, nekem ezen nem kell stresszelnem. :D

      Nekem is vannak ilyenek, pl a kása és a tompora az a saját közösségemben ismeretlenek (a szüleim máshonnan származnak és az övékét tanultam meg elsőként, de az itteni is tökéletesen megy, meg mostanában a magyarul beszélő szerb ismerősökét is átvettem, én ettől csak jobban érzem magam, a magyarországi tiszta és csilingelő e betű használat nekem sajna nem megy, mert nem szeretek úgy beszélni, és az nem is én lennék, ha valakinek ez baj, annak se kell bánkódni, van választék tiszta magyar videósból is...).
      Amúgy videókban külön ügyelek arra, hogy ne mondjak olyan szavakat, amiket Magyarországon nem ismernek. Ennél többet én nem tudok tenni az ügyben. Nem akarok más lenni és máshogy beszélni amúgy sem, mert ez vagyok én. :)

      Törlés
  2. Szerintem nálad pl. jó lenne, ha megtanulnál beszélni, mert ez a parasztos módi nagyon bántja a fülem. Sorry.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :DDD
      Tudod vannak emberek, akik paraszt szülők gyermeke ként születnek, és szegény-közép osztályban nőnek fel, sőőőt, az is lehet, hogy léteznek TÁJSZÓLÁSOK is a világon, én pl. többet is beszélek. Persze egy ilyen komment és csak névtelenül mered közölni, nem várom, hogy nyitott legyél, és ismerj dolgokat, kultúrákat. :)
      Én inkább olyan nem fizikai, tanult dolgokra gondoltam, amiken lehet változtatni, pl figyelmetlen a helyesírásom. Az akcentus nem ilyen dolog, de tudod én szeretem, hogy nem vagyok olyan elegánsan csipogós, mint a többi blogger. Innentől remélem nem baj, ha nem sikerült bántanod a lelkem. :D

      Na sebaj, én is nézek olyan embereket, akik amúgy idegesítenek, meg tudlak érteni. Várlak továbbra is szeretettel! :)

      Törlés
  3. Az előző hozzászólásom eltűnt :( Megírom mégegyszer, csakazértis! :D

    Azt írtam amúgy, hogy én kifejezetten szeretem a tájszólásod, legalább egyedi. Nekem nagyon tetszik, hogy így beszélsz, az én családom fele kárpátaljai, így ők is hasonlóan beszélnek és nagyon-nagyon tetszik, szoktam is őket utánozni. Már tök jól beszélek én is "csomaiul" (Csoma a falu, ahol ők laknak) :D

    A másik amit írtam, pedig a szabadkozás. Néha én is szoktam a videóimban, mert ezzel megelőzőm a beszólásokat. Tényleg hihetetlen, hogy sokszor milyen hülyeségekért kell elnézést kérni, mert esküszöm, ha nem tenném, már érkezne is a parasztkodás, hogy "jaaaaaj, de idegesítő a kutyád a háttérben" vagy "jaaaaj, de rosszak a fények". Sajnos nekem a főállásom nem a Youtube, így 1-2 délutánom van a héten, amikor videózni tudok, így ha a szomszéd gyereke éppen ordít, vagy be van borulva, akkor is csak akkor tudok. A fények beszerzése, meg az egyéb anyagi dolgok meg nem férnek bele egyszerre, plusz ha nem vagy profi, utána kell járni a dolgoknak, stb. Szóval néha muszájból kell tényleg mentegetőzni, mert különben érkezik is a beszólás miatta.

    Inni meg már én is ittam a videóban :D Viszont a rengeteg köhögést én is utálom, zavar, ha valaki fél percenként belekrákog.

    Remélem most megjelenik a hozzászólásom :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig teljesen felesleges szabadkozni, bár engem is bosszantana, ha már a sokadik megjegyzés érkezne a témában... Nálam az autópálya a gond, de hát nem fogok bocsánatot kérni, most költözzek el, mert valakinek nem jön be? :D Szerencsére még senki nem szólt meg érte, de tutira lesz, mert néhol még én is úgy érzem, hogy zajos a videó, pedig a való életben észre sem veszem, sőt, jobbat tudok aludni, ha nincs 100% csend, szeretem az autóút morajlását.
      A kutyusod horkolása pedig imádni való, úgyhogy aki beszól érte, annak valószínűleg nincs is ízlése! :D♥

      Törlés
  4. Tahó blogger. :D Imádom. :D
    Engem is hasonló dolgok irritálnak, de a legrosszabb talán az, hogy a sok bloggernek fogalma sincs a drogériás termékeken kívül a dolgokról. Folyamatosan ugyanazok a dolgok mindenkinél, de hogyha nem vennék meg a 67324 essence meg Lovely cuccot, akkor valami "normálisról" is lehetne szó. Nem hiszem el, hogy van olyan ember, aki elhasználja ezt a sok felesleges (őszintén szólva középszerű) dolgot.
    A szabadkozást nem is értem a videókban, ha nem tud olyan minőségben videózni, mint akkor minek kezdett neki?! Amúgy is teljesen inkompetensek az ismertebb videósok, esküszöm nem értem, miért nézik őket.
    Tiszta morcica vagyok. :D


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akad, akinek még a drogériásakról sem, és úgy kap hatalmas csomagokat, hogy nem is hallott a a márkáról, arról meg pláne nem, hogy hol lehet kapni :D

      Törlés
    2. Fruzsa: Én is épp arra törekszem, hogy kevesebb majomság a drogériából, és inkább minőségibb termék, vagy bár a DM-en lendüljek túl. Nem azért, mert lenézem, hanem mert nincs szükségem a sokadik kék szemceruzára, vagy a sokadik gatyi palettára, ami egy álló helyében széttörik (She paletta plíz), viszont mondjuk egy tisztes alapozásra, ami szinte láthatatlan, annyira természetes, meg egyéb tartós cuccokra annál inkább. Ilyet már a közép árkategóriában is kapni, még csak nem is kell annyit spórolni.
      Azért az mondjuk durva, hogy láttam olyat, hogy nem csak olvasók szólnak be bloggereknek, hanem bloggerek is más bloggereknek, akik drágább árkategóriában is vásárolnak, és még tesztet is merészelnek róla írni. o.O

      Kami: Na ezzel még nem találkoztam, de lemerem fogadni, hogyha már úgy kapta a termékeket, akkor már némi színészkedés is van a dologban. :D

      Törlés
    3. Najó Kami, ne ijesztegess ilyen dolgokkal, nem bírom ezt! :D
      Álló helyében széttörő paletta és tahó blogger, sírok. :D Mondjuk az is jó, amikor a tahó blogger az álló helyében széttörő palettát egy Motorola RAZR készülékkel telibevakuzza, és ezt teszi be a posztba, persze mikroszkópikus méretben, hogy biztos ne látszódjon semmi. :D
      Aki pedig beszól a másiknak, szimplán csak irigy és primitív. Ne már.

      Törlés
  5. Négyes és ötös pont!!444!4!!4!!!!! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...amiket egyszerűen nem lehet megúszni, ha valamit meg akarsz nézni. :D

      Törlés
  6. Rettentő kevés beauty blogot, videóst követek, akit követek is nem mindig nézem meg, csak akkor, ha érdekel, amiről szó van. A promóciós bejegyzésektől vagyok kész, mert amikor kimennek a csomagok, egy nap alatt hatvan ugyanolyan bejegyzés jön velem szembe, és abban igazad van, hogy azt én is el tudom olvasni a márka honlapján, ha akarom. S itt átkötök azokra a videókra, posztokra, ahol pofátlanul reklámoznak, ezeket sem lesem meg.
    S lehet, hogy most bunkó leszek, engem nem zavar a háttérzaj, vagy a szabadkozás egy bizonyos szintig. Viszont a mondat végi cuppogások és az affektálás annál inkább.
    Bár, én nem vagyok beaty blogger, de arra mindig ügyelek, hogy 1-2 napon belül válaszoljak minden kommentre, mert ha már valaki megtisztel azzal, hogy elolvas, és hozzászól, akkor én is azzal, hogy válaszolok. Ez így lenne normális.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A háttérzaj engem sem zavar, ezt írtam is fentebb, hogy nekem úgy még majdnem jobb. A felesleges bocsánatkérés viszont szörnyű. Van videós, aki egy sor hisztivel kezdi a videót, kb egy percet mindig bele hajtok. Onnan jön, kb az egyébként nagyon igényes rész. Van aki viszont bármit mond, bárhogy szabadkozik azt is szívesen hallgatom, de az ritka.

      Törlés
  7. Hát jobb később, mint soha elolvasni ezt a bejegyzésed.:)
    Engem az egérhangra torzítás kerget ki a világból. Miért nem vágja ki inkább azt a részt? Mert nem, nem vicces, sőt nem is egyedi! Te csipogó hangnak említetted.
    Amúgy szerintem nincs is durava tájszólásod, úgyhogy ezért kár volt beszólni. Meg egyébként is...nem is értem az embereket.
    Az igénytelen sminktől is kiborulok, és nem hiszem el, hogy ezt nem látják a nézők...o.O ezeken mindig csodálkozom, pláne ha megdicsérik a sminket, mikor a rúzs foltosan és össze-vissza van felkenve.
    Nincsen bajom a szponzorált tartalmakkal, csak akkor ha látszik, hogy ezt muszájból csinálja az illető. Pl Csebe nagyon jól megoldja a szponzorált videóit, sose szoktam tudni melyik az.
    Ja és azt sem szeretem, ha valaki úgy állítja be a kamerát, hogy a homloka közepéig látszik. Olyan mintha meg lenne skalpolva az illető. Operátőr barátnőmmel jókat mosolyogtunk ezen mindig. :D A félfejű emberek :D.
    Szuper poszt volt :).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az igénytelen sminken én is szoktam szórakozni. Nem, mintha én a világ sminkese lennék, má' dehogy, de azért poén, hogy egyesek milyen profi munkának érzik azt a pacsmagolást a szemhéjukon, ami még csak el sincs dolgozva, alapvető hibákat vétenek, és azt hirdetik, hogy a sminkben nincsenek szabályok. Persze, hogy nincsenek, de azért maradjunk már a jó ízlés határain belül. :D Ez engem amúgy nem -annyira- bosszant, max nem nézem végig a videót, vagy már eleve rá sem kattintok.

      A szponzoráltakkal nekem sincs bajom igazából, csak megválogatom, hogy kinek az ilyen munkájára kattintok rá, mert valaki nem adta el magát, és továbbra is őszintén elmondja a véleményét, ami nemcsak a személyt, hanem már magát a márkát is vonzóbbá teszi. Nem tudom miért. :D
      Bár azért az utóbbi egy-két videót, amit feltöltöttem, azokhoz odaírtam, hogy egyik márka sem szponzorálta a videót, pl. tegnap kész lettem a reggeli rutinnal, és mire észbe kaptam, már tele volt Aura cuccokkal, pedig valószínűleg azt sem tudják ki vagyok (bár egyszer beszéltem egy felelős szerkesztővel, de nem azért, mert termékeket kunyeráltam, pont arról beszéltünk, hogy viszik be a márkát Magyarországra, és ezt privát emberként tettem, fogalma sem volt, hogy blogger vagyok), és még csak nem is használtam az összeset amim van a márkától. Egyszerűen csak szeretem. De tényleg annyian az egekbe magasztalnak márkákat, hogy félek még valaki torkomnak ugrik.

      A tájszólásomra kifejezetten figyelek, hogy ne lehessen érezhető a videókban, de valamit nem tudok javítani, vannak szavak, amiket egyszerűen nem tudok e-vel kimondani, pl. a "meg" is nálam kicsit é-be hajlik, valószínűleg a kedves troll ezt nevezte parasztosnak. Viszont mivel rajtam kívül még pár ezer ember így beszél a környezetemben, ezért végképp nem hiszem, hogy én lennék a bűnös. Viszont az ember ilyen állat, ahelyett, hogy nyitott lenne a világra, inkább még bántja azt, aki más. :)

      Törlés