2016. november 18., péntek

Haszontalanok a lányos blogok?


Ahány ember, ahány dolog van a világon, annyi különféle véleménnyel találkozhatunk a világon. Előfordul, hogy bizony nem értünk egyet mindenkivel, legyen ez a legjobb barátnő, vagy egy vadidegen. Én nem tartom magam olyan embernek, aki nem tudja más véleményét elfogadni, de attól még szeretek rácáfolni a dologra, és elmondani a saját nézőpontomat.
Ami most írásra inspirált az egy komment, illetve több hasonló hozzászólás, miszerint a divat és szépségápolási blogok haszontalanok.


Nincs értékelhető tartalma, semmi pluszt nem ad az olvasó életéhez.

Nem borított ki a dolog - de hát picit mégis, ha már írok róla -, de először is: Mivaaaaan? :D

A lányos blogoknak nem célja, hogy valaki ebből nyerjen mélyen szántó gondolatokat, vagy hatalmas életbölcsességeket. Sokkal inkább a szórakoztatás a céljuk, mégpedig egy konkrét célközönség felé. Igenis vannak nők, akik szeretnek megfelelni az aktuális (smink)divatnak, és innen tudnak leghamarabb új infókhoz jutni.

Mind a divat, mind a sminkelés hatalmas iparággá nőtte ki magát, az erről szóló magazinok és a már rajtuk túlnőtt és jelentősebbé vált blogok pedig a média és kereskedelem fontos eszközei.
Ha ez haszontalan dolog lenne, ami nem tesz hozzá az emberek életéhez valamit, akkor hogyan tudta volna így kinőni magát?
Lehet azzal vagdalózni, hogy sok a buta liba. Hát most nem beképzeltségből, vagy egóból, de egy elég komoly és okos nő vagyok. Otthon vagyok a gépiparban, a férfiak egy része már most, relatív fiatalon és kezdőként komolyan vesz, és kb. olyan embereket eszek reggelire, akik szerint én "csak egy jó pina" vagyok, csak hogy idézzem egyes munkatársakat. :) Emellett szoktam bolondozni, pletykálni, barátnővel shoppingolni, imádok öltözködni és sminkelni.

Nem én vagyok az egyetlen ilyen ember. Attól, hogy egy nő komolyabb szinteken van, még érdekelhetik a lányos dolgok. Tipikus ezt nem így gondolni, nem csak férfitól hallani ilyet, hanem magukat roppant igényesnek tartó nőktől is. Igényesség mást leszólni az érdeklődési köre miatt? :)

Ráadásul nem egy lányos blogon olvasni egyre több olyan posztot, ami tele van gondolatokkal, valamit hozzá tesznek az olvasó életéhez.
Lehet fújolni az önelfogadós cikkekre, meg a fogyókúrás cikkekre, de valakinek pont ez a hasznos. Vagy ott vannak a különböző lelkis posztok, pl. iskolai bántalmazásról, munkahelyi vagy egyéb vérszívókról, hogyan kezelj kemény helyzeteket... Vagy egyre többen írnak háztartás és rendszerezés, esetleg gyereknevelés témában is.
Persze egyik sem könnyű műfaj, nagyon sok időt és energiát igényelnek, persze, hogy egyszerűbb egy outfit posztot feltölteni, és csá.

Persze ez nem elég. Az "igazi nő" személyiségfejlesztő, gyereknevelésről szóló könyveket preferálja. Hiszen hasznos és szakszerű. Eeeegen. A pszichológus leül, relatív olvasmányosan leírja a száraz szöveget, amit az egyetemen a fejébe vertek, és aztán tojuk az olvasóra, fő, hogy x összeget keressen a könyvével.
A beauty/fashion blogger ezzel szemben leül (ha évente egyszer, akkor is bár leül), és ír egy lelkizős posztot egy témában, az ő hús-vér tapasztalataival, kiönti a lelke legérzékenyebb pontjait, pedig tudja, hogy egy lyukas garast se fog érte kapni. Viszont az olvasó kap egy kis segítséget, bár annyira, hogy nincs egyedül a bajával.

Persze lehet, hogy egy 25 éves lány nem tud olyat mondani, ami egy 40 évesnek hasznos, de az még mindig nem jelenti, hogy az a blog üres.


A női magazin egy teljesen más világ. Három reklám és egy sztárinterjú közt néha becsúszik egy-egy okos gondolat, de amúgy tényleg a tartalom az, amire a legkevesebb hangsúlyt fektetnek. Én azért szeretek néhány havonta venni egy ilyet. Főleg a Joy tud lefoglalni, pl. az októberi számot ezüst tálcán hordoztam (a szerb kiadásra gondolok). Annyi jó recept és egyéb tipp is volt benne. Viszont a Cosmo-t nem kedvelem túlzottan, sőt nagyon unalmasnak találom. Ezen lehet vitázni napestig is, mindenki más újsággal tud azonosulni.

Ami a sok "nem érdekel a bjúti" személnyél kiakadást okozott (főleg könyves bloggerek), hogy a Cosmopolitan Blogger Day mennyire csak a lányos dolgokra fókuszált.

Én nem tudok eljutni sosem (talán jövőre tényleg összejön), és mivel kevés az infó, ami napvilágot lát (meg lehet amúgy nézni valahol interneten az előadásokat?), de amennyit tudok róla, bizonyos előadások témáját egyéb blogokon is lehet használni. Pl. dizájn, szponzorok... Vannak dolgok, amiken csak el kell gondolkodni, és már van is tanulság, amit fel lehet használni más témájú blogokon is. Pl. Tibi atya se hiszem, hogy sminkfotózásról beszélt.
Tényleg csak gondolkodás kérdése minden, hiszen már ezzel is hozzáteszel valamit ahhoz, ami téged érdekel.

A Cosmo amúgy is egy csajos dolog, és mivel ebben a témában többen utaznak, ezért értelemszerű, hogy erre fekszik rá ez az esemény, nem arra, hogy milyen könyvújdonságok vannak. Nekem például pont, hogy egy könyves, vagy egy főzős oldal nem tud semmit hozzátenni az életemhez, de nem hiszem, hogy feleslegesek lennének.

Erről napestig vitatkozhatnánk, de én azt hiszem, hogy nagy vonalakban sikerült leírni a gondolataimat.

Ti mit gondoltok?

21 megjegyzés:

  1. Egyet értek a leírtakkal, csak annyit tennék hozzá, hogy szét kell tudni válogatni a búzát az ocsútól.
    A bloggerkedés egy hobbi, vagy a hobbi kifejezése, és ezzel a világon semmi baj nincs. Rengeteg olyan könyves blog van, ami fülszövegekből áll meg kívánságlistákból. Az mennyivel jobb, mint egy sminktermék tesztelős oldal? Semennyivel. El kell fogadni, hogy ez valakinek fontos, és ha már csak egy ember is van, akinél megértő szemekre talál, akkor elégedett lehet az író magával.
    A többihez nagyon nem tudok (Blogger Day – sosem voltam) és nem is szeretnék (női magazinok – változó vélemény) mit hozzáfűzni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen. Viszont én azt hiszem - bár lehet rosszul látom -, hogy pont a beauty/divat bloggerek nem szólnak be senkinek sem, ezzel szemben a többi "értelmesebb" blogot vezető folyton fikázza ezt a vonalat.

      Törlés
  2. Én ("szégyen szemre") mostanában csak a kuponos időszakban veszek női magazint és akkor sem szoktam túlságosan mélyen végigolvasgatni. Rengeteg régi Glamour újságom van, de volt egy olyan időszak, amikor rájöttem, hogy semmi extráról nincs szó benne csak reklámoznak. A kedvenc részem a sminkelős és outfites 4-6-8 oldal volt és utána amikor leírták, hogy miket használnak - és minden high end volt vagy (jó esetben) odaírják, hogy mennyi dollárba kerül az összeállítás, egy tini újságban.... Ezek után a blogokon sokkal értelmesebb írások vannak. Úgyhogy anno elegem lett abból, hogy mindig csak a drága dolgokat reklámoztak - mondjuk mára már lehet találkozni drogériás termékekkel is, ami pénztárca barátabb, de ehhez is több év kellett, hogy eljussunk ide.
    Ami most nem tetszik, hogy rengeteg nagyobb blogger kap rengeteg PR csomagot és ugye mindig mindenről csinálnak valami (tucat) bejegyzést. És igencsak bicskanyitogató, hogy felhájpolnak szar/drága/neked nem működő/további megfelelő jelzős termékeket. Ilyenkor rossz, hogy sok beuty blogot követek, mert nagyon szembetűnőek ezek a bizonyos bejegyzések - bloglovinon egymás mellett véletlenül egyazon időben... :D
    Azt hiszem eltértem kicsit az eredeti témáról, de a "reklámozás" miatt talán belefér.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem baj, hogy eltértél a témától, sőt, köszi az kiegészítést! :)
      A PR posztok nagyon nevetségesek, főleg, hogy tényleg mind akkor kerül ki. Én már el sem olvasom őket, maximum ha tényleg érdekel a termék, és azt is csak olyan bloggertől, akit tudom, hogy őszinte, és nem halad együtt az árral. Mindenki más posztja egy az egyben ugyan az.

      Én most csak azért vettem egy újságot, mert egy drága rúzs volt benne az ajándék, úgyhogy a kuponok igazán beleférnek! :D Sőt, bár nem teszik ki a statisztikát, 100% hogy csak akkor van elfogadható forgalmuk, amikor valami ajándék adnak.

      Törlés
  3. Személy szerint jobban szeretek minőségi blogokat olvasni, mint női magazinokat. A legtöbb esetben a blogok sokkal előrébb járnak, mint a nyomtatott olvasnivaló, és személyesebbek is, azáltal, hogy kommentben beszélgethetek a cikk írójával. Egyetlen egy nagy problémája van, hogy akárki indíthat blogot, akármilyen témában. Nem is emlékszem már melyik népszerű blogon olvastam, hogy az összetört aszpirin és a citromlé milyen jó az arcra. Mikor kommentben jeleztem, hogy ez súlyosan roncsolja a bőrt, a blogger egy kioktató választ adott, hogy ez igenis jó, és ne szóljak bele(!). :D Mi ez, kérem szépen?!
    A sminkblogokkal és videókkal ugyanez a problémám, hogy általában semmi háttértudás nélkül osztanak tanácsokat, vagy ha van is mögöttes tartalom, akkor senki sem szól a közönségnek, hogy ez nem oké az életben. Erre a legjobb példa Nikketutorials, aki valóban iszonyat ügyes és tehetséges, de folyamatosan durva vakolatot pakol az arcára, ami közelről igenis ijesztő.
    Másik nagy problémám a blogokkal, ugyanaz, amit Sophie H. említett felettem, a PR csomagok. Érdekes módon egy időben jelenik meg az összes dícsérő bejegyzés, amiről elveszik a hitelessége a blognak, számomra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A magyarok közt is rengeteg olyan van, aki tévhiteket terjeszt, és még csak nem is kezdő blogokról van szó. Nekem sincs se kozmetikusi se sminkes végzettségem, pont emiatt nem is akarom terjeszteni az igét. Be kell számolni a személyes tapasztalatainkról, hiszen mi a lényeg, ha nem ez, de ha valaki nem ért valamihez, akkor ne csináljon már úgy, pl. egy miteszer eltávolításról szóló videó közben köpni nyelni nem tudtam. Én is szeretem nyomkodni a fejem, ami nem egészséges, de a mély tisztítást nem kellene úgy előadni, hogy felesleges előkészíteni rá az arcot. Bár mosna előtte kezet, vagy fertőtlenítené le az a bizsu gyűrűt, ami amúgy is egy kész méregtenyészet... :D

      Törlés
  4. A körmös blogommal eléggé határmezsgyén mozgok,ráadásul nem is blogolok olyan régóta. Pár dolog feltűnt, amin meglepődtem. Engem személyesen még senki nem mert leszólni, hogy mit akarok én a lakkjaimmal, de olvastam már blogger tollából negatív minősítést ÁLTALÁNOSÍTVA pl. körmös blogokra, merthogy az nem színvonal, nincs irodalmi értéke, stb.
    Így mondhatnám, egy cipőben járunk, mert mi körmös bloggerek csak lakkozgatjuk a körmeinket, ti beauty-bloggerek meg csak az arcotokat kenegetitek, gondolom, a minősítők számára az a valamiság, ha hobbi nélkül, szenvedély nélkül éli az életét valaki.

    Tudod, a gond nem ott kezdődik, ha blogmnentes, civil ember leszól minket, hanem ott, amikor egy bloggertárs teszi ezt, aki pontosan tudja, mennyi munka, lelkesedés és átseggelt órák vannak egy-egy posztban.

    Örülök, hogy írtál erről a témáról.
    Ha kihozzuk magunkból a legtöbbet és az olvasóinkra fókuszálunk, akkor egyáltalán nincs jelentősége annak, hogy X, Y, vagy Zé mit makog a hátunk mögött...gerincesen! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem követek körmös blogokat, mert nem festem a körmeim, és nem igazán tud lefoglalni a téma, de ha Magyar Blogokon meglátok valami mesterművet, akkor megnézem, nem semmi, hogy egyesek mit tudnak alkotni, főleg ha nyomda nélkül, de már maga a nyomda is egy csoda, mivel próbáltam már én anno, és igenis tud az akkora munka lenni... igazad van, még ha valaki civil azt mondja, hogy hát ez nem munka, az egy dolog, de egy másik blogger azért már gondolja végig, hogy mennyi munka lehet benne, mert bizony, valószínűleg ugyanannyi, mint a sajátjában!

      Törlés
  5. Egyetértek azzal, hogy sokkal bántóbb és sértőbb, ha egy blogger szól le egy másik blogot, mintha egy "civil" tesz sértő megjegyzéseket. Teljesen mindegy, ki milyen témában ír, pontosan tudnia kell, mennyi időt ölel fel egy cikk megírása, a termékek lefotózása, majd megszerkesztése (kivéve persze, ha fancy letöltött tucatfotókról van szó), ezért nem is kellene senkit leszólnia, még ha nem is tetszik az adott iromány.
    Én pl. abszolút nem olvasok életmóddal foglalkozó blogokat, a baba-mama téma még nem érint, az önmegvalósító/ önismereti dolgokban pedig nem hiszek, de attól, hogy kerülöm ezeket az oldalakat, még millió más embernek értékes tartalmakat biztosítanak.
    Az viszont tény, hogy túlságosan telített már a blogszféra, a legnagyobbak mellett olyan sok már a kicsi (főleg beauty) blog, hogy iszonyatosan nehéz kitűnni a tömegből, teljesen mindegy, mennyi energiát feccölsz bele. Saját tapasztalat, de akkor is csinálom, mert szeretnék eredményeket elérni, nem csak magamnak irogatni. Szerencsére nem kaptam még túl sok negatív kommentet, inkább csak pozitívakat, de az a néhány bántó megjegyzés is nagyon tud fájni, el tud keseríteni. Persze, aki blogolásra adja a fejét, vállalja, hogy célponttá válik.
    Sok öröm, de sok nehézség is jár a bloggerléttel, sokszor nagyon nehéz nem feleslegesnek érezni magad és a blogod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Főleg abban értek nagyon egyet, hogy nem csak magadnak szeretnél irogatni. Pont mostanában kerültem olyan helyzetbe, hogy úgy érzem, nem haladok sehova, és sokaktól megkaptam, hogy nem kéne ennyire komolyan vennem, meg úgy kéne felfognom, mint egy hobbit. Nyilván, ha már kiteszem az internetre, akkor leginkább másoknak írom, nem magamnak, mert a fejemben anélkül is tudom, hogy milyen az a szempillaspirál. Akarva akaratlanul is jön az, hogy valamilyen gyümölcsét szeretné látni az ember a munkájának - bloggerkörökben ez pedig igenis a terméktesztelési lehetőség, sajtóesemények, megkeresések. Mert hát azért baromi sok pénzt szánunk erre, és egy idő után már finanszírozhatatlan. Főleg, ha szívesen csinálná ezt az ember "komolyabban" is, csak ugyebár a körülmények nem adottak hozzá. Nem mondom, hogy feltétlenül hazudik, aki azt mondja, hogy számára ez egyáltalán nem fontos, de irigylem azt, aki úgy tud nyilvános blogot írni, hogy egyáltalán nem érdeklik a potenciális lehetőségek.

      Törlés
    2. Én sem magamnak akarok írni, de egy jó kis tapasztalat után egy céggel (ők kerestek meg, úgyhogy még csak nem is én erőltettem) semmi kedvem az egészhez. Nagyon örülnék bizonyos tesztelési lehetőségeknek, mert pl. a Maybelline The Rock Nudes palettát mindenképp akartam, de megfordult a gonosz gondolat a fejemben, amikor láttam a többi bloggert, hogy "hát azért úgy nem nehéz, hogy csak úgy hozzád vágták, mit szólnál ha neked is ki kellett volna fizetni?". Viszont tényleg amit csinálnak durva. Lehet, hogy nehezebb, ha nem támogatnak, de úgy gondolom, hogy jobban járok, és könnyebb megtartanom önmagam, ha továbbra is magam finanszírozom a blogom, még ha nem is tudok annyit rá szánni, mint amennyit kaphatnék cégektől.

      Most is kaptam a hetekben egy e-mail-t egy lehetőségről, de el se olvastam a teljes mondókát, már írtam is a visszautasítást. Kétszer is meggondolom, mibe menjek bele, mert igaz az olvasó legtöbbször nem látja mi történik a háttérben, de azért magamat is akarom kímélni a hülyeségtől. Ha emiatt nem tudok idővel kitűnni a tömegből (pont az tűnik ki, aki minél jobban eltud valamit adni, márpedig abba sok negatív vélemény nem lehet), akkor annyi baj legyen.

      Törlés
  6. Én több problémába is futottam ezzel kapcsolatban...
    Egy: sokak szerint "degradál" termékteszteket írni, már nem azért, de - amiért én elkezdtem a blogot - igazán pénztárca kímélő dolog, ha valamiről előre tudod, hogy rossz és meg se veszed, és valakinek ezt is le kell írnia...
    Kettő: amiért én valószínűleg az életben nem leszek "jó" blogger, túlságosan távol állnak az érdeklődési köreim...Mert, igen, szeretek "agyatlan" teszteket írni, viszont ha valakit érdekel, hogy miért és miben nem értek egyet Platónnal, szívesen beszélgetek róla...a kettő összeegyeztethetetlen, akármilyen utalást teszek teszteknél, nem talál közönségre...Illetve gyakran a humorérzékem is ki fog az embereken, a szarkazmust nehéz eladni, és elég sajátos előadási stílusom is van (személyesen általában jobban értékelik a tanárok is, a blog alatt meg leugatnak, hogy hülyeségeket írok, és eszükbe se jut, hogy irónia - ezért tiltottam le a névtelen kommenteket is, ha már hülyének tartanak, legalább arccal mondják meg nekem :D)...Másrészt, akiket a filozófia/művészetek/könyvek/filmek érdekelnek, azok valószínűleg nem jönnek elolvasni egy szemhéjpúder tesztet...

    És igen, én igénylem az "értelmes" beszélgetést...Néha az az érzésem, hogy az emberek azt gondolják, hogy aki termék teszteket ír, annak csak arra van esze, és 0-24-ben sminktermékekről beszél másokkal, mert másról nem tud...És nem olyan régen olvastam egy blogon is, hogy az írója degradálónak tartja a termék teszteket, és ha rákérdezne ismerőse, letagadná a blogot is...Nem értem miért...hozzánk tartozik...Vagyis én se szoktam a blogról beszélgetni, mert nem mozgok olyan közegben, amelyik "befogadná", de ez nem azt jelenti, hogy letagadnám...Igen van, igen terméktesztek vannak, és igen, lehet rám számítani, hogyha hosszabb esztétikai/filozófiai/irodalmi kutatómunkáról van szó, teljes beleéléssel fogok másfél-két perces filmjeleneteket és színészi játékokat elemezni oldalakon keresztül, beszélgethetünk avantgárd festészetekről, most épp az ingardeni irodalomesztétika rejtelmeivel foglalkozom, illetve TDK dolgozatom van Kassák Lajos életének bizonyos szakaszairól...És ugyanúgy az én nevem van mindkettő mellett, és akármelyiket akárhol vállalom, még akkor is, ha egy alapvetően "ellenséges" közegben vagyok...Én írtam...mindkettőt...a komolyabb témák jóval több időt és energiát igényelnek, és ilyen szempontból tényleg "agyatlanok" a tesztek, de hozzám tartoznak ők is...
    A filozófia/esztétika nem zárja ki a rúzsrajongást - életcélt előbbi kettőben leltem magamnak, viszont a rúzsaim nélkül nem tudok (vagy inkább nem akarok) élni...nem hiszem, hogy le kéne mondanom bármelyikről...
    Pl az operákat ki nem állhatom, és foglalkozom azokkal is, és akkor most máris hülyébb lettem, mert nem szeretem a "kultúrát" (itt opera), viszont rajongok a felszínes dolgokért (itt sminkek)?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Abszolút értem mit gondolsz. A legtöbb ismerősöm tudja, hogy blogolok, és jót is szórakoznak rajta, a statisztikám felét ők csinálják, hát tudom, hogy nem néz engem 1000+ oldalletöltéssel senki sem 100km-es körzetben. :D
      Néha meg is lepődnek rajta, hogy nem is vagyok én olyan hülye, lehet velem beszélgetni. Még soha egyszer sem beszéltem nekik sminkcuccokról, se semmiről. Én még mindig ugyanaz az ember vagyok, akit akkor ismertek, amikor még nem találtak rám. Persze ez nekik annyira fura, és ez abszolút érezhető, amikor társaságban vagyok. Néha már nekem kellemetlen. :D

      Törlés
  7. Engem például kizárólag a bjútiblogok kötnek le, a divattal nem tudok mit kezdeni, mert van egy kialakult (és unalmas) stílusom, a mindigpozitívgondolkodás-öngyógyítás-beszéljünkaproblémáinkról-idegeneknekleíromaválásomtörténetét dolgoktól a falra mászom, a konyhában meg baromi béna vagyok, úgyhogy a főzős posztoknál is max. a képeket nézegetem :DD Ha úgy vesszük, pl. a filmek és sorozatok, de még akár a könyvek elég nagy részének nincs "érdemi" információs értéke, cserébe érdekes, vagy szórakoztató. Tanulni meg kutatni az egyetemre járok, kikapcsolódni meg a Bloggerre :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engem is csak a beauty köt le. Próbáltam írni régebben filmekről meg könyvekről is, de azokat a posztokat még én is untam, nem is lepett meg, hogy alig nézték meg. :D Kivéve a sorozatos posztok, az más, abból mindig keresek újakat.

      Törlés
  8. Szerintem mindenki szereti kihoznni magából a legtöbbet. És nem magunktól tanulunk meg sminkelni, hanem megnézzük a női magazinokat, szépség blogokat. Aztán kísérletezünk, hogy mi az, ami nekünk előnyös. Itt a nem sminkelő természet leányaitól elnézést kérek. Különben Fruzsával teljesen egyetértek a magazinokkal kapcsolatban, 90%-ban reklámot tartalmaznak, a cikkek pedig a többség által nem elérhető mintákat tol az emberek arcába. Úgyhogy én is csak a kuponok miatt veszem őket. Én különben nem értem, hogy egy könyves blognak mi értelme van. És igen, olvasok könyveket de nem hiszem, hogy más véleménye érdekel velük kapcsolatban. Ergo azoknak tényleg semmi értelme. Ha valakinek az a hobbija, csinálja de ne érezze már magát felsőbbrendűnek bárkitől mert hányok. A főző blogoknak sem látom hasznát, mert receptet bárhol találok. Az, hogy megcsinálja és kiposztolja az ő dolga de ez mitől hasznos? A beauty blogokról még annyit, hogy tényleg rengeteg van, és nem mindegyik igényes. De mindenki ki tudja választani azt, ami neki tetszik. A szponzor cuccok néha tényleg viccesek, amikor egyszerre 10-en teszik ki ugyanazt. Azt nem nyitom meg, és azokat a blogokat sem, ahol csak a cégek által kapott termékeket teszteli valaki. Légyszi vegyél már magadtól is valamit, úgy hitelesebb :) (Nem te! :) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is így vagyok vele, nem egy blogról iratkoztam le emiatt. Kedvencem az volt, amikor megemlítette a csaj, hogy szétcseszte a sampon a haját és a fejbőrét (vagy valami ilyesmi), de most erről akar beszélni. Hát gondolhatod, hogy megvan a véleményem a hölgyről azóta is. Még jobb, hogy mert ő egész évben spórolt, és ezért tud elmenni kétszer nyaralni, ezért nem kellene irigykedni, spóroljon mindenki. Hát még egy szappant sem kell vennie, így nem nehéz spórolni. :D És még sorolhatnánk ezeket... :)

      Törlés
  9. Én szeretem a beauty blogokat, de abból sem mindegy milyet. Aki csak egy-egy márka új szortiment fotóit teszi ki az oldalára és semmi mást, azt nem olvasom, mert hát nincs rajta mit. Viszont a terméktesztek szerintem hasznosak, mert így az olvasó el tudja dönteni mit érdemes mevenni és mit nem. Ehhez nyilván hiteles bloggerre van szükség, de az évek során már tudom kiknek a véleménye őszinte és igyekszem is csak olyan blogokat olvasni, akik adnak a hitelességre. Egyébként meg maga a beauty téma nem feltétlenül haszontalan. Nem csak sminktermékekről írnak az ilyen bloggerek, sokan foglalkoznak a bőrápolással is, ami szerintem nagyon jó. De aki kedveli a szépítkezést miért ne olvashatna ilyen oldalakat? Van, akinek ez egy önkifejezési eszköz, esetleg hobbi, szórakozás és igenis hozzátesz az emberhez valamennyit. Nem lehet állandóan csak komoly témákkal foglalkozni, néha lazítani is kell és ehhez tökéletes egy beauty blog, legalábbis számomra.
    Magazinokat meg évek óta nem olvasok, csak a kuponok miatt veszem meg őket. Egyszerűen nincs értékelhető tartalmuk, a 80%-a reklám és csupa olyan terméket mutatnak be benne, amit egy átlag ember nem tud megfizetni. És azért ezek a magazinok sem olcsók, 500 forint alatt már nem nagyon lehet ilyet találni, ennyi pénzért meg nem éri meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minden egyes szavaddal egyetértek! Főleg az tetszik, hogy a lazításról írsz, nem is lehetne jobban megfogalmazni! :)

      Törlés
  10. Fúúú, rengetegen leírták már előttem, amit én is gondolok. Én kb. egy éve kezdtem el blogolni, fél éve pedig Youtube csatornám is van és most én is belelátok már abba a tucatba, akik "nagy bloggereknek" számítanak, mindenféle háttértudás nélkül. Sok beauty blog tényleg haszontalan, még nekem is, aki amúgy imádja az ilyeneket olvasni. De a reklámszagú, pénztkapokérteszóvaljótmondok, ingyenvoltígyagyondícsérem tesztektől falra mászok, pláne, ha egyszerre 3-4 különböző blogon ugyanazok a termékek bukkanak fel, azonos időben. Áááá, tényleg nem feltűnő, hogy csak egy egyszerű marketingfogás a cégek részéről :D. Nos, nekem ezek a blogok unalmasak, ezért is olvasok inkább kisebb blogokat, mert azok valóban hasznosak és őszinték. Nekem alig van pár követőm és épp hullámvölgyben vagyok, hogy vajon van-e értelme 50 embernek blogolnom, mert úgyis alig olvas/néz valaki, de ez a cikked most újra felrázott, hogy kit érdekel? Én is azok közé tartozom, akik saját pénzből finanszírozzák a blogjukat, a termékteszteket, a sminkvideókat és őszinték, megmondják a véleményüket és meg lehet bennük bízni :).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is a kisebb blogokat és csatornákat vadászom mostanában, hitelesebbek, elvégre semmit sem rágnak a szájukba fentről. Néha azért a szponzorált embereket is meg tudom érteni egy bizonyos szemszögből. Elvégre sokkal lazábban bírálunk valamit, ha mondjuk akciósan jutottunk hozzá. Nem annyira tartós, de nem baj, olcsóbb volt. Volt, hogy kaptam egy ingyen rúzst egy jó kis akcióban. Úgy volt kaki, ahogy volt, de ingyen volt, úgyhogy hűen elhasználtam. :D Ők is hasonlóan lehetnek, de nem baj, én azt hiszem, hogy nem szeretnék bármi áron elfogadni valamit, csak hogy elmondhassam magamról, hogy kaptam ilyen lehetőséget. Hiszek benne, hogy van cég, akikkel majd érdemes lesz együtt dolgozni, megosztani a terméküket, de ők még nem jöttek el hozzám. :D

      Törlés