2016. november 1., kedd

Aktuális kedvenc sorozatok #2


Már nagyon régen írtam utoljára a kedvenc sorozataimról, és igazából nem is gyűlt össze annyi újdonság, csak a jó öreg kedvencek új évadait néztem (Trónok harca, Vikingek és társaik), de azért van itt ez-az, amiről érdemes lenne írni. Az első részt itt olvashatjátok, aminek statisztikailag nagy sikere volt, úgyhogy boldogan ugrok neki ennek a posztnak is, remélem ezt is ugyanúgy szeretni fogjátok. Ma csak két sorozatot hoztam el, abból az egyik már elég régi kedvenc, de hát attól még beszélni kell róla. :)




Török kezdőknek


Ez egy 2006-os sorozat, amit mindig boldogan néztem hétvégenként a mamánál anno. Hol is volt, a Duna TV-n? Mindegy is. Nemrég eszembe jutott, hogy de jó lenne újra nézni, így legalább azokat a részeket is betudom pótolni, amiket amúgy nem sikerült megnézni. Annak idején ilyen jellegű sorozatok voltak a tiniknek, nem voltak ilyen... Gossip Girl, Pretty Little Liars, és egyéb... khm. Ez élvezhető, vicces, és a valóságot mutatja be, nem pedig egy elferdített dolog.

A sorozat egy multikulti (multikulturális) családról szól, ami annyit tesz, hogy több vallás és nemzet alkotja azt a bizonyos családot. Itt történetesen egy német nő és egy török férfi költözik össze hatalmas szerelem közepette, és hát négy kamasz veszi őket körbe. Mind más miatt nehéz eset. Van itt szerelem, önfelfedezés, elhivatott vallásosság, és tényleg minden, ami a kamaszok életében előfordul. Jó, mondjuk az édesanya nem épp normális a szokatlan nevelési módszereivel, de pont ez benne még a pláne.
Ahogy alakul a történet, a két (fél)testvér Lena és Cem kicsit összemelegednek, lényegében az ő száluk a legerősebb az egész sorozatban, és főleg az ő viszonyukat követhessük figyelemmel.
Meg úgy általában láthatjuk milyen egy multikulti család. A vallás nagyon fontos eleme az egésznek, és nem csak a muzulmán, hanem több is, hiszen Németországban elég sok külföldi tartózkodik (a jelenlegi politikai helyzetnek ehhez semmi köze!).



Ki kell emelnem az egészből Elyas M'Barek-et. Hát nem szoktam férfiak után függyögni, nekem a szívem és a legelésző tekintetem is maximálisan az uramé, de Elyas mellett akkor sem lehet elmenni szó nélkül. Eyecandy. Túllépve a rajongáson, rohadt jó színész! Igazából eddig akármit megnéztem tőle, mindenben hatalmasat alakított.

A sorozatnak van egy "túlfantáziált" film verziója is (ugyanezen a néven), amit én nemrég láttam, és elég jó, viszont nyomába se érhet a sorozatnak. Természetesen abban is ugyanezek a szereplők vannak, mindenkinek ugyanezek a hülyeségei, mindenki ugyanabba fog beleszeretni, de mégis picit modernebb a téma, érdemes megnézni.

Elyas-t ismerhetitek még a Fák jú, tanár úr! 1-2-ből is, amik szintén hatalmasak! Meg még sok más filmben is játszik, a német filmipar egy nagy alakja, ha lehet így mondani. A többi filmjét is meg akarom nézni, csak hát valamiért ezek nehezen érhetőek el magyar szinkronnal/felirattal.






Hannibal


A következő már nem annyira mókás, ez már inkább egy horror sorozat, ahogy olvastam. Hát horrornak kicsit könnyedebb, de azért elég csúnya dolgok előfordulnak itt, nem egyszer kaptam el a tekintetemet, mert azért volt, amit már nem akart bevenni a gyomrom. Lehet egyszerűbb lett volna, ha nem mindig evés közben néztem volna.

Kicsit elvont is a sorozat, főleg a harmadik évad, ami abszolút nem tetszik, és még be se fejeztem, de kellene, mert a negyedik évad már ígéretes.
A főszereplőnk Hannibal Lecter (micsoda fantázia kellett ehhez), meg még sokan mások, de ő a fő-fő. Talán. Elég sok szál mozog ebben a sorozatban, amik összekapcsolódnak, szóval nem nehéz követni. Ott van mellette Will, aki úgy kapja el a gyilkosokat, hogy a helyükbe tudja képzelni magát.
Sok benne az eszmefuttatás. A pszichológia és filozófia kedvelői ezt is szeretni fogják.
Az első évad volt a legjobb, ahol azért még voltak gyilkosságok, a második évad se volt rossz éppenséggel, ott is történtek érdekes dolgok. Láttuk az ügyeket megoldódni, de elég átlátszó az egész, már a legelső részből észre lehet venni, hogy ki a hunyó. 

Hogyan tudnám legrövidebben jellemezni a sorozatot? Elegáns emberevés.

A harmadik évad viszont abszolút nem tetszik, ott már csak Will és Hannibal kerülgetik egymást, vannak furcsa jelenetek, egy drogot még sosem próbált ember valahogy így képzelheti el, mi történik drog hatás alatt, szóval nem mókás, és igazán kihagyhatták volna, az egész varázsa ezzel elveszett. Túlzás az egész.

Összességében viszont szuper sorozat.





Ti mostanában miket néztek?

6 megjegyzés:

  1. Imádtam a Hannibal első két évadát, függő voltam, de a harmadikat már meguntam és félbehagytam, bár főleg azért, mert nem volt annyi vér meg halott, mint előtte :DDD

    VálaszTörlés
  2. Mondhatni sorozatfüggő vagyok. Porondon van a Homeland, a Grey's Anatomy, a The vampire diaries (hála égnek ez az utolsó évad), a The Originals, a Pretty Little Liars, a Terápia, és a Válótársak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Terápiáról eddig még nem hallottam, de ahogy ránéztem elég ígéretes. :)

      Törlés
  3. A Hannibalt én is nagyon szeretem, sőt nálunk családi program volt a nézése. :D Talán a legnagyobb kedvencem a True Blood volt, de imádtam a Dextert is. A Californicationt és a Gossip Girlt is végignéztem, a Vámpírnaplókat valahol félbehagytam, és persze a Trónok harca is kötelező. Jelenleg pedig a Mad Ment darálom, ami egy zseniális sorozat, és iszonyat jók a díszletek és a jelmezek, a sminkekről nem is beszélve.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Dexter kívánságlistás, a True Blood-ot meg most nézem másodjára. Az ötödik és hatodik évad annyira nem jött be, de a hetediket még nem is láttam, szóval kell az ismétlés, mielőtt elkezdem. Szerintem simán ott van a Trónok harca szintjén, legalább nekem. :) Californication-t a barátom nézte, néhány részt én is láttam, annyira nem jött be, amolyan vasárnap reggeli felcsapom az ágyból a tévét oszt ez megy sorozat. :D A Mad Men pedig megy kívánságlistára.

      Törlés