2016. október 4., kedd

Sminkszelektálás


Az idén előbb megejtettem a sminkszelektálást, nem vártam meg a szilvesztert, hiszen egyrészt úgyis benne voltam a nagy pakolászásban, másrészt úgyis volt előttem egy kép arról, hogy mi az ami megy, és mi az ami maradt. Néhány termék hirtelen ugrott be ide nem megfelelő tárolás miatt a nyári melegben, de hát megesik az ilyesmi.






Elsőnek három ecset megy, mindhármat imádtam. Sajnos az évek folyamán a sok mosástól kikoptak, megdurvultak, már szabályosan karcolják a bőröm a használatban, a termékeket is felsértik, porolják őket. Szomorú, de ők mennek.


A szemre való dolgok közül rögtön három szemceruza kerül ki. A fekete Ingrid Cosmetics-es, ideét sem tudom mikor vásároltam, de az biztos, hogy nem egy alapdarab nálam, az utóbbi években egyszer vettem elő, azóta sem. Egyszerűen nincs szükségem szemceruzákra, még a szempilla kihúzást is jobban szeretem tussal vagy szemhéjpúderrel.
Szintén öreg már az Isabelle Dupont kék szemceruzája, és szinte sosem használtam, talán 1-2 alkalommal? Imádom a kékeket, de ez a fajta kék nem igazán a szívem csücske, csak annak idején nem azt vetted, amit akartál, hanem ami volt, így "különleges" szín címszóval megvásároltam.
Amit viszont rengeteget elővettem, az a Golden Rose szürke szemceruzája/szemhéjkréme. Viszont erről tudom, hogy több, mint öt éves, még az első sminkcuccaim egyike. Ezt sem használtam hónapok óta, nem merem kipróbálni, bár ezt szerettem. 

Szemhéjpúderből elsőnek tettem a listába a She négyes palettáját, amit a szép színei, és a jó pigmentáltsága miatt vettem meg. Próbáltam szeretni, kis ideig ment is, de egyszerűen borzasztó. Szépen felpakolod őket a szemedre, majd amikor próbálod elsatírozni, akkor egyszerűen eltűnik a szemhéjról. Semmire sem lehet használni.
Amit viszont nagyon szerettem, de egyre rosszabbul fognak a festékek benne, az a Golden Rose ötös palettája Grey Line kombóban. Eljárt felette az idő, szintén még az egyik első szemfestékem volt, sokat használtam, de már régóta sokkal nagyobb örömmel veszel elő más sötét színeket, ebből a tipikus szürke füstösből már kinőttem.

Az Essence rúzst Natural Beauty színben meg utálom. Jó kis termék az áráért, nagyon szép a csomagolása, de borzalmas a műanyag szaga, ráadásul még felkenés után is érzem, az íze se kellemes. Ott felejtettem ezt is a napos lakásban, úgyhogy ezt nem igazán akarom felkenni magamra próbaképp sem. Meg végre kidobhatom.
Sajnos a szaguk miatt ezek a rúzsok nem váltak be nekem.


Az arcos részleg is most jól csökken. Az Aura duó pirosítóját már tavaly is ki akartam dobni, de mindig visszahőkölök, hogy Aura, meg drága volt, de nem. Amikor először kezembe vettem még vissza is tettem, hogy azért még jól jöhet. Nem fog jól jönni, mert nem is használok pirosítót.
A barack színből semmi sem látszik, míg a bordó annyira pigmentált, hogy lehetetlenség úgy felvinni, hogy az normális legyen. Próbáltam elhasználni, de egyszerűen nem akarom már kínozni magam, elvégre a smink élvezet, nem kín.

A Hoola hasonmás is megy, mivel kínai, és ezeket nem tárolom egy évnél tovább, de ez már két éves, fúj, nem kell. A színe jó volt, a szaga borzalmas, nem is tudom mit éreztem, hogy ezt fel mertem kenni magamnak.

Az Aura ősrégi púderét is már csak az mentette meg, hogy amúgy rohadt drága volt, de ennyire mellényúlni... nem volt még nyár, hogy elég sötétre sikerült volna barnulni hozzá. Nem tudom semmire sem használni, régi, minek tartogassam? Még eladni sem tudom, hiszen ahogy nézem ez is több éve lejárt.

Az Essence highlighter már akkor is kifutó volt, amikor vettem, elég régóta megvan, és krémes terméknek ez a tipikus kipattintós csomagolás nem jó. Furcsa szaga van, ami pont elég nekem ahhoz, hogy ne akarjam használni tovább, bár nagyon szerettem.

Ti szoktatok éves szelektálást tartani, esetleg év közben is szortírozni?

4 megjegyzés:

  1. Én általában rendszeresen átfutok a sminkjeimen...úgy havonta, néha havonta többször is, és ami nem jó szín mégse, vagy nem okoz örömet, és úgy érzem nem is fog (vagyis amiről biztosan tudom, hogy nem nyúlok már érte többet, ha úgy gondolom, hogy még LEHET, hogy akarom, akkor megtartom), azokat lepasszolom, ha nem romlottak, ha meg igen, akkor kuka...

    Illetve van egy olyan hülye szokásom, hogy a kedvenc termékeimet "féltem" magamtól, és inkább nem használom őket, hogy ne fogyjanak el, és használok kevésbé kedvelteket...Az évre ezért terveztem a project pan-t mert sok dolog csak áll szépen elszigetelve, és nem azért, mert nem jók, hanem azért, mert "túl jók"...

    Mondjuk a másik hülye szokásom, hogy állagváltozásig/szagváltozásig használok mindent...Pl hiába van egy alapozón, hogy "6M", ha még ugyanolyan az állaga és az illata három év múlva is, akkor magamra kenem...Bár por állagúakat amúgy is rendszeresen fertőtlenítem, így a legöregebb szemhéjpúdereim nyolc évesek, még "normális" (púder xD) illatuk van, és ugyanannyira gagyik, mint akkor voltak, mikor megvettem őket (miss sporty és s-he)...És épp emiatt az állag/illatváltozás miatt futok át rajtuk havonta, mert mint mondtam 8 éve gyűjtöm őket, és bár többnyire fogynak menet közben, azért többet vásárolok, mint amennyit elhasználok, és a hely is kell, meg azt is szeretem, ha átlátom a készletemet...Ilyen idős termékeknél meg ki tudja melyik hónap lesz az, amikor megromlanak.

    Egyébként én vagyok az egyetlen, akinek meggyőződése, hogy a régi sminkek nehezebben romlanak? Vagyis...van olyan rúzsom is, ami már vagy 25 éves (nagymamámtól sajátítottam el kiskoromban, nem használom, de mama már nem él, én meg megtartottam), és az illata is jó, és az állaga is (csak a színe nem tetszik magamon).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg tovább bírják a régi sminkek, viszont több is bennük a kellemetlen összetevő, amik bajhoz is vezethetnek, legalább is én anno sokkal több sminktermék-balesetről is hallottam, most azért ha bajt is okoznak, azért rendbe jönnek, dpl. hallottam egy környékbeli nőről, akinek (igaz, hogy csak egy drága arckrémtől) elég sokáig kellett bőrgyógyászhoz járni, folyton injekciókat szedett, mert a krém leégette az arcát. :)
      De mondjuk múltkor "összevesztem" az OSS egyik színével, mert még csak két éves, de nem akar fogni. Elfogy belőle a szemöldökszínem, úgy ki vágom mint a macskát kakilni.
      Szóval ja, tényleg tartósabbak a régi sminkek. :D

      Szerintem nem baj, hogy gyakran szelektálsz, főleg akkora kollekciónál. Nekem relatív kicsi, úgyhogy könnyebb észben tartanom a dolgokat, meg szelektálás nélkül is észreveszem ha valami nem stimmel.

      Na de a kedvenceidet használd bátran, legfeljebb újraveszed! :D

      Törlés
  2. Pár havonta át szoktam nézni a cuccaimat, főleg ha új dolgokat veszek és nincs hova tenni őket. :D Majd most fog jönni egy nagyobb szelektálás és azt hiszem egy-két palettától is meg kell válnom sajnos, pedig azokon nagyon ritkán adok túl.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A palettáktól nehéz megválni... Szerintem nekem is meg kellene szabadulni néhánytól.

      Törlés