2016. augusztus 26., péntek

Hogy barátkozzunk meg a sötétebb sminkekkel?


Azt hiszem, most ezzel sikerült feltennem a megválaszolhatatlan kérdést, de egyúttal egy fontos kérdést is. Sokan szenvedünk azzal, hogy egy feltűnőbb sminket készítsünk magunknak, míg mások olyan könnyedén járnak az utcákon extrém gyönyörűségekben, mintha mi sem lenne természetesebb. Jól érzik magukat a bőrükben, hatalmas az önbizalmuk, és élvezik a fekete füstös minden percét. Néha olyan jó lenne tudni, hogy csinálják...






A vörös rúzs nekem egy teljesen természetes dolog, olyannyira, hogy buliba, vagy elegáns eseményre szóba se jöhet. Leginkább az egyetemre szeretek bennük járni. Teljesen komfortosan mozgok, nem érzem azt, hogy mindenki engem néz, nyugodtan megeszek benne egy klassz ebédet a menzán.
Persze ez nem volt mindig így. Olyan furcsa visszagondolni, hogy milyen érzés volt, amikor először mentem ki benne az utcára. Szokatlan, folyton a tükröket kerestem, hogy ellenőrizzem. Másnapra már semmi bajom sem volt, teljesen nyugodtan használom azóta is a rózsás, pirosas árnyalatokat.

Ami viszont már sokkal régebb óta vonz, az a sötétebb szemsmink. Hiába mondják sokan, hogy milyen jól áll, én a mai napig megküzdök azzal, hogyha sötétebb sminkben vagyok. Viszont egyre gyakrabban vonz a dolog, és sokszor azon kapom magam, hogy mennyire élvezem. Gyanús, hogy ennek az a titka, hogy egyre több mindent másképp csinálok, mint régen.


A legfontosabb, amit megtanultam, azok a krémes alapok. Ezek segítségével száz százalék, hogy megmenekülünk bármilyen kényelmetlen dologtól, legyen az redőkben összegyűrődő festék, vagy elkenődött, stb. Enélkül egyszerűen már egy sima, natúr sminket sem kenek fel.

Miután jobb a kedvünk attól, hogy a szemfestés tényleg ott marad, ahova tettük, szembe kell nézni azzal, hogy miért is érezzük úgy, hogy úgy nézünk ki, mint akit jól elvertek. Az én esetemben az volt az oka, hogy egyszerűen nem is úgy sminkeltem, hogy az az én adottságaimnak megfelelő. Rengeteg Pinterest fotót és Youtube videót megnéztem a témában, de egyszerűen nem akartam jóban lenni a dologgal.
Végül találtam néhány YouTube hölgyet, akiknek a tippjeiből végre tényleg tudtam hasznos tippeket ellesni, és jelenleg is azon dolgozok, hogyha már így kezdek magamra találni, akkor tartsam a szintet, és fejlődjek.

Szóval érdemes nézelődni, és kitartani, előbb utóbb úgyis találtok valakit, aki tud nektek segíteni a videóival. Minden csak kísérletezés kérdése. Valószínű össze fogok szedni pár hölgyet a közeljövőben, hogy nekem kik a mintáim.


Aztán a következő lépés a fejlődés felé az volt, hogy szembenézzek a dologgal: minél kevesebb pirosító, annál jobb. Mindegy milyen pirosítót használok, az összképet akkor sem szeretem, ha buli sminkről van szó. Viszont a bronzosítókat és highlightereket egyenesen imádom és használom is hűen. Már a hétköznapi sminkemben is soknak érzem a pirosító használatát.
Egyértelmű, hogy ezt külső hatások is kiváltották belőlem, hiszen felénk most divat is, hogy télen-nyáron csak matt bronzosítókat és fényeket használnak a hölgyek. Csak néhány alkalom kellett, hogy ebbe a dologba én is teljesen beleszeressek. Ha valaki mégis pirosítót lát rajtam, az azért van, hogy fogyjon a készlet.

Szóval tudom ajánlani, hogyha valaki sokkalja az arcsminkjén a pírt, és nem tud vele mit kezdeni, az hanyagolja egy-két alkalommal, és mindjárt másképp fogja érezni magát.


Amit még észrevettem, hogy mindegy mit csinálunk, hogy csináljuk, egyszerűen nem tudnak a szempilláink elég szépek lenni. Muszáj őket felturbózni. Amikor először feltettem műszempillát merő kíváncsiságból, akkor azt vettem észre, hogy olyan könnyedén és boldogan mozgok a sminkemben (full fekete volt), mint még addig soha, sőt, még a szobámat is elhagytam benne, és nem féltem anyám elé állni - aki kivételesen szintén nem szólt le, sőt, még meg is dicsérte, mennyire szép a sminkem.
Ha a sminkellenző édesanyánk nem zavar vissza lemosni a művet, akkor az jó úton halad.

Ami pedig megint csak olyan, hogy hozzá tud tenni, az az erősebb szemöldök. Én hétköznap sem spórolom a kicsikékről a festéket, de hogy egy buliban sem veszek vissza a lendületből, az is biztos. A szemöldök az arc kerete. Próbáljátok ki, hogy egy sötétebb hátterű fotót beletesztek egy bézs színű keretbe, és tegyétek ki egy világosabb polcra. Ugye milyen fura? Mennyire nem illik oda?
Még a szöszkéknek is azt tudom mondani, hogy próbáljanak ki egyel sötétebb árnyalatot használni a szemöldökükre ilyenkor. Ha élőben kicsit erősebb is lesz, a sötétben, illetve a bulifotókon, úgy fog kinézni, mintha az egy teljesen normális és természetes lenne.

Én ezeket tapasztaltam ki az utóbbi időben. Lehet furcsán fogtok egy-egy tippemre felfigyelni, de nekem ezek a dolgok sokat segítettek.
Ne féljetek kikísérletezni, nektek hogy a jó! :)♥

12 megjegyzés:

  1. Bolondballagásra Mansonnak sminkelve mentem...én annyira jól még sose éreztem magam a bőrömben gimiben. Csak szigorú volt a házirend, mert mérsékelten konzervatív iskola voltunk, az igazgatóhelyettes a matek tanárom volt és le kellett érettségiznem...ami egyébként nem fair...vagyis oké, ne járjunk bikiniben iskolában, de a testékszer- és erős sminktilalom azért rosszul esett...olyan rossz volt, öt évig befejezetlen pandaként ültem, vagyis másoknak normális volt, de nekem kevés...:/
    Most meg egyetemen (az egyik tanáron kívül - szintén erősen sminkel mondjuk, de a vámpírokat nem szereti xD) senkit se érdekelne, csak másfél óra reggelente az út, és van, hogy fél hatkor kell kelnem, hogy beérjek...annál korábban meg nem kelek fel egy sminket elkesziteni.

    A szemöldök nekem meg a tökéletes minta lenne a 'mit ne csinálj a divatos szemöldök érdekében' cikkhez...nagyon sötét, csak nem fekete szemöldököm van, amit semmilyen festék nem fog be a feketén kívül, nagyon vékony (értem én, hogy a dús a divat, de se nem tetszik, se nem áll jól), és mindemellé leszokitettem a hajam...szóval a szőke haj fekete vékony szemöldök páros önmagában kiakasztja a sminkszerető embereket, nem kell hozzá erős smink se...:D
    (Mondjuk most pont zöld és piros a hajam, ami valószínűleg eltereli s figyelmet a divatbűnöző szemöldökről. :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ezt nem értem az iskolákban. Általánosban még ok (sőt normális), de középsulikban már azért jobban engedhetnék az embereket kibontakozni. Na nem nagyon, mégsem diszkó az, de engedhetnének a gyeplőn.
      Nálunk ilyen gond nem volt a tanárok részéről, egyedül az iskolatársak nézték ki maguk közül azokat, akik erősebben sminkelnek. Engem nagyon csúnyán kibeszéltek, mert minden nap tusvonalam volt, és egy elkényeztetett kis... khm-nek neveztek a hátam mögött. Viszont én úgy éreztem jól magam. :)

      Törlés
    2. Rám is 'mutogattak' két perc alatt voltam emo, goth, rocker,sátánista illetve ezek keveréke - öt éven keresztül...a Manson smink nélkül...teljesen megfelelve a házirendnek. :D
      De egyébként természetesen, aki sminkel az csak...'az' lehet, aki alternatívabb művészeteket és zenéket szeret az meg csak a fentiek keveréke lehet...
      Mondjuk érdekes, hogy egy fekete vonal mennyire fel tudja dobni az embereket (én tiszta jól érzem magam, ha van időm szép tusvonalat húzni), és hogy ez mennyire tud zavarni másokat - pl iskolatarsaidat.:D

      Törlés
    3. Szerintem az én iskolatársaimat az zavarta jobban, hogy még csak a kezükben sem tudták megfogni a tust, nem hogy rendes vonalat húzni vele... :D

      Törlés
  2. Én olyan füstös csodákat csinálok mostmár magamnak egy szimpla városi vásárolgatásra, hogy csak na! :D Régebben igazából az tartott vissza, hogy nem volt kedvem percekig satírozgatni, meg rétegezgetni, és kétlem, hogy amikor majd reggel nyolcra járok ebben a félévben, akkor ilyeneket kreálok majd, de ki tudja, lehet, hogy reggel hatkor is képes leszek rá :D A műszempilla nono, az már túlmegy a kényelmi szempontjaimon, tökmindegy, hogy van felragasztva, engem irritál. Szerencsére szükségem sincs rá, kop-kop.
    Az egyetemre meg simán bemegyek kék rúzsban is akár, senkit sem érdekel, viszont a barátnőm megjegyezte, hogyha náluk a nemzetközi gazdálkodás szakon (a mi egyetemünkön ez nagyon "menő" szak) elmennék úgy egy órára, onnantól fogva lenéznének. WTF? Hát, még jó, hogy nem oda jelentkeztem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát hozzánk járhatnál kék rúzsban, senkit sem zavarna, sőt, még körberajonganak. :D Ezt szeretem a mi egyetemünkben, hogy teljes a szabadság, pedig azért a műszaki elég komoly hely, komoly emberekkel. Vannak bizonyos határok szerintem is, de egy kék rúzs egy ízléses körítéssel ne legyen már lenézendő ok. Főleg, hogy vannak elég ízléses kék rúzsok is ma már. :) Az Aurának volt is egy limitált kollekciója feltűnő rúzsokkal. Két hét alatt már nem lehetett látni belőle semmit, úgy szétkapkodták, főleg a sötétkéket meg a sötétzöldet. Szerintem imádtad volna őket. :)

      Amúgy a műszempilla is tud kényelmes lenni, de határozottan szerencsés vagy, ha a sajátjaid is bőven elegek. :)

      Törlés
  3. Hogyan barátkozzunk meg a sötét sminkekkel? Egek, nekem azzal kéne megbarátkoznom, hogy miként szokjak le róla :D Nálam már védjeggyé vált a fekete vagy szürke füstös szemfestés, egyszerűen imádom és már olyan rutinom van benne, hogy kb. 10 perc alatt fel is dobom. Ezzel érzem a legkomfortosabban magam. Persze munkába nem mindig így megyek, néha natúrabb színekkel dolgozom, de akkor is füstösítek. A krémes szemhéj alapok nekem is beváltak (bár matt CT-t itt még nem találtam sehol a Permanent Taupe-on kívül), pirosítót meg szoktam viselni, de nagyon halványat, az erősebb fajtát természetellenesnek érzem a bőröm fehérségéhez képest. A szemöldököm tetoválva van és elméletileg hozzá se kéne nyúlnom, de idővel kifakul és olyankor muszáj átmennem rajta porral, mert tényleg sokkal karakteresebbé teszi az arcomat. Műszempillát nem tudnék hétköznap hordani, bőven elég tortúra fellépésekre magamra szenvedni :D Vörös rúzst nem nagyon hordok, nálam a merész szín inkább a bordós-bogyós árnyalatokat jelenti, azokkal nagyon jól érzem magam :) Szuper bejegyzés volt, remélem lesz még hasonló ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindig olyan szép sminkeket készítesz, szívesen megnézném, hogy egy hét minden napján milyen különböző szépségekkel mész dolgozni, bár tudom ez erős kérés most még, de ha teljesen sikerült belakni az új kuckót, és lesz több időd rá, csinálhatnál valami hasonlót! :)

      Lesz még biztosan, ha beindul az egyetem, és lesz időm. :)

      Törlés
  4. Imádom a sötét sminkeket. Az egyetlen visszatartó erő, hogy utána minden ecsetem használhatatlanul mocskos lesz, és ki kell mosnom. :D Legújabb kedvenc kombóm a fekete füstös szem és a Lime Crime Chinchilla, igazi kis Én Kicsi Zombim vagyok benne. :3 Mondjuk én gyakorlatilag mindent vígan magamra kenek, sőt hétköznap is jöhet a műszempilla. Hogyha valaki emiatt csúnyán néz, olyankor csak legyintek, hogy legalább becsületesen ki vagyok sminkelve, és jól érzem magam a bőrömben. Minden sminkkel meg tudok barátkozni, talán az Instagram/Kardashian-féle borzalmas vakolatoktól és az alapozó nélküli undi vörös rúzsozástól fakadok sírva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az az alapozó nélküli vörös rúzsozás mi akar lenni? Olyan még nem igazán jött szembe velem, vagy csak én nem tudom. :D

      Törlés
  5. De jó neked! :D Sajnos Budapesten állandóan szembejön, főleg aknés 14 éves kislányok kedvence, fekete szemfestékkel párosítva. Szóval gyakorlatilag fokozottan ápolásra (és alapozóra, őszintén szólva) szoruló bőr valami jó kis fényes vörös rúzzsal. Borzasztóan igénytelen hatást kelt, nem akarom elhinni, hogy nem veszik észre.. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezért is jobb szerbekkel együtt élni. Náluk az erős szépítkezés-sminkelés egy teljesen alap dolog, elég korán megtanulják a mesterséget anyától mamától, és már konkrétan úgy lépnek a kamasz korba, hogy egy ízléses sminket eltudnak készíteni. Persze vannak mintapéldányok, de nem olyan sok, ritkán látok sminkbakikat. :) Úgyhogy igen, jó nekem. :D El sem tudtam hirtelen képzelni, hogy mire gondolhatsz. Bármilyen erősebb sminknél alapvető, hogy csak tökéletes bőrrel mutat jól.

      Törlés