2016. július 5., kedd

Nincs kence, nincs pattanás!


Nem olyan rég, kb. 2-2,5 éve rettenetesen küzdöttem a pattanásokkal, szó szerint pizzafejem volt, amiről sajnos sehol sem találom az akkor készült fotókat, de higgyétek el nekem nyugodtan. Rengeteget kínlódtam vele, rengeteg terméket vásároltam, mindent elolvastam az interneten, amit erről tudni kell, főleg a blogokat böngésztem, ami csúnya kijelentés, de életem legrosszabb döntése volt. Melyik volt a legjobb? Amikor végre elmentem egy idős, tapasztalt kozmetikushoz, aki olyan tanácsokkal látott el, amiket követve fél éven belül már tökéletes arccal jelentem meg a ballagásomon. Ma nem is igazán a használt termékek márkájáról, és egyebeiről lesz szó, hanem sokkal inkább magáról a rutinról, mit hogyan, és miért csinálok.






Sminklemosás
Ezzel a dologgal kapcsolatban sajnos semmilyen iránymutatást nem kaptam, viszont az évek folyamán magam is kitapasztaltam, mi az, ami nekem megfelel. Jelenleg semmilyen sminklemosó terméket nem használok. Régen többet is használgattam, és egyik sem volt igazán való semmire. Ugyanúgy alapozós maradtam és bedurrant a bőröm, meg ugyanúgy fekete volt másnap reggel a szemem alja, és a többi.

Aztán lustaságból rászoktam arra, hogy sima babapopsi törlővel törlöm le a sminkem, majd utána leöblítem tiszta vízzel az arcom, és egy mikrofiber-es száraz portörlővel (bezony) törlöm le a vizet. Semmi maradék, semmi pandamaci reggelente... és mégis hihetetlenül olcsó.

Az kicsit tovább eltartott, míg megtaláltam a tökéletes popsitörlőt, ami nem szárít, irritálja a bőröm van szemem, vagy nincs tele mindenféle illatanyaggal, meg krémmel. Rosszul vagyok, hogy ezt emberek tényleg a gyerekeikre használják... A törlőkendő viszont teljesen mindegy, csak azért illik néha kimosni ám! Fehérneműkkel szoktam, mert azokra nem használok semmilyen öblítőt meg semmiféle kemikáliát, csak háziszappant, vagy egy nagyon jól bevált mosóport minimális mennyiségben, tehát nem kell félnem, hogy esetleg valami gonosz dolog az arcomon landol.


Arctisztítás
Annak idején a kozmetikus megkért, hogy minden terméket mutassak be neki, amit az arcom ápolására használok. Hát már akkor sem volt jó kedve, amikor egy hátizsákkal jelentem meg, meg ami utána következett...
Akkor felvilágosított, hogy a legjobb tisztítószer a víz. Se reggel, se este ne használjak semmilyen arctisztítót, csak tiszta vízzel öblítsem le az arcomat, utána pedig egy kifejezetten arcra szánt törülközővel áttörölni. Persze illik használni arctisztítót, de max heti 2-3 alkalommal. Jelenleg heti két alkalommal tisztítom erősebben az arcomat. Először ez furcsa volt, meg olyan szutykos érzés, de idővel, főleg miután megleltem a fent leírt sminklemosást, már nem volt ezzel bajom.

A miteszerek, és a néha előbukkanó pattanások miatt használom a Himalaya Herbals Neem maszkját, bár sajnos ő sem tökéletes, de messze a legjobb. Az arcom leradírozásához pedig mostanában kezdtem el barátkozni a kávéval. Mivel én nem kávézok, így nem látom értelmét kávét főzögetni folyton, az is bőven elég, ha a kívánt mennyiséget kb. annyira leöntitek forró vízzel, hogy épphogy ellepje, majd miután elhűlt, akkor nyugodtan mehet fel a test bármely pontjára. Na takarítani az nem vicces utána, de igazi bababőrt hagy maga után. Ráadásul teljesen természetes, lebomló anyag.


Ápolás
A következő lecke az az volt, hogy ha valami bevált, azt egy életen át szeretni, tisztelni, és hálásnak lenni érte. Ameddig lehet, persze, elvégre ma már divat évente kivonni és új termékeket hozni.
Szerencsére az imádott arckrémem a megújulása után is csodálatos, 10+ tégely után elmondhatom, hogy tökéletes. Azért fontos egy szimpatikus krémet többször is újravenni, és csak azt használni, mivel a bőrnek egyszerűen muszáj megszoknia, hogy tökéletesen működjön, és mire ez összejön, gyakran már a tégely alján kotorunk. Ha rögtön átállunk valami másra utána, akkor kezdődik a procedúra előröl. Ha ne adj isten még több terméket váltogatunk egyszerre, meg 24359+ szérumot használunk előtte/utána, akkor a bőr kedvesen meghibban. 

A pattanásaim kezelésében nekem egy erős klindamicin tartalmú krém segített. Az akneroxid meg csak rátett egy lapáttal a pattanásokra, a szalicilsav pedig annak való, akinek havonta van két pattanása, nem pedig két óránként. Tehát mindenképp tudom ajánlani, hogy forduljatok szakemberhez, és klindamicin tartalmú termékek után érdeklődjetek!
Viszont mivel már megszűnt a baj nagyobbik része, ezért a még elő szemtelenkedő pattanások kezelésére teafaolajat használok, ami szintén egy igazán természetes dolog, ártani nem árthat. Viszont legtöbbször erősen koncentrált, szóval óvatosan! Egyébként tonik is készíthető belőle, erről több recept is van a neten. Egyszerűen csak egy kis vízbe két csepp teafaolaj, és mit egy sima tonikot, egy vattakoronggal áttörlitek az arcotokat. Óvatosan! Nagyon szárít, úgyhogy akinek nem feltétlen indokolt, az egy pattanás miatt ne használja tonikként!

A szemkörnyékápolás egyszerűen csak fontos. Sokat sminkelünk, itt ez a kontúr mánia, elnehezítjük és szárítjuk a szemünk környékét, meg ugye még boldogok és egészségesek is vagyunk rengeteget mosolygunk, szóval ránc-ránc hátán. Erre nem fordítok túl sok figyelmet. Megtaláltam a legolcsóbb és legjobban hidratáló terméket ebben a Balea lótuszvirágos szemkörnyékápoló személyében, szóval én elégedett vagyok magammal.

Az a Pavloderm babakrém pedig a kedvenc ajak- és kézkrémem. Semmi sem segít, csak ez. És hihetetlenül olcsó. A márka Magyarországon nem elérhető, de hasonló tuti van. Semmi dm, meg semmi nem tudom én milyen saját márkás bigyula! Szigorúan gyógyszertárból kikérni, hogy minél nehezebb és zsírosabb legyen.


Fényvédelem
Hát ezt se stresszelem túl... Még a dm-ben vettem ezt a gyerekeknek való naptejet. 50 faktoros, nincs benne színezék, parabén, semmi mesterséges cucc. Kicsit lassabban szívja be a bőr, de vékony rétegben használva, egy fél óra múlva nyugodtan lehet rá sminkelni. Nekem semmilyen bajt nem okozott, nem tömítette el a pólusokat sem. Tuti nem fogok vagyonokat költeni semmilyen fényvédőre, ha egyszer ez ennyire jó. Jelenleg is elérhető.

Kicsit furcsa lehet, hogy tényleg semmi extrém dolgot nem használok a bőrömre, de nekem ez tényleg bevált. Aki nem hiszi el, nyugodtan lesse meg a sminkjeimet. 5-ből 4-en tuti alapozó nélkül vagyok. Jelenleg sem használok semmilyen alapozót, csak a szemem alá korrektort, és meg nem mondaná senki. Azért szerintem ez mindent elmond. :)

Nektek mi a jól bevált arcápolási "hitvallásotok"?

2 megjegyzés:

  1. Szia! Teljesen egyetértek veled. Nekem is hasonló tapasztalataim vannak. Nekem ugyan nem igen volt pattanásos időszakom, de ha mégis elszaporodtak nekem az Aloe vera levél leve rengeteget segített.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Az Aloe Vera is tök szuper, természetes dolog, tudom támogatni. Főleg annak, akiket szeretnek ezek a növények. Sajnos engem meglát egy és már el is fonnyadt.

      Törlés