2016. május 10., kedd

Ballagási smink


Rég volt már smink a blogon, és abból kiindulva, hogy lassan ballagás, gondoltam ez egy remek alkalom. Lényegesen erősebb, műszempilla, erős kontúr, és még nem hoztam ki mindent abból, amit akartam, csupán mert nem volt kedvem túl sokat szórakozni a sminklemosással. Miért? Az egész koncepciót a szerb ballagó lánykák inspirálták. Gondoltam valakinek érdekes lehet, hogy itt hogyan megy a dolog. Ha érdekel a sztori, akkor less ide! :)


Felénk a ballagás teljesen máshogy néz ki, mint nálatok. Fekete fehér gúnya? Nyehh. Kis estélyik, koktélrucik, csodás hajkoronák... mint a mesékben! Persze ezt hajlamosak vagyunk nyűgnek venni, és kicsit kényelmesebb ruhát venni, meg valami kis natúrabb sminkben menni, egy kis fényes púder, kis szájfény, és elégedett vagyok magammal. Bezzeg a szerb csajok. Mondjuk ki: belebasznak a dolgokba.

Nálunk nem voltak szerb lányok, vagy ha voltak is, azok is elég férfiasak voltak (műszaki, kérlek szépen), szóval kicsit furcsa volt a fészbukon az a sok dáma, mint akik minimum hercegnők... hosszú, földet söprő ruhák, hatalmas szoknyák, ékszerek, csilli villi, és persze brutálisan erős smink. Simán felkennek fekete füstöshöz valami élénk vörös rúzst, Kim Kardashian pedig nem tud kontúrozni hozzájuk képest. Náluk ez a normális, hiszen egy szerb nőnek legfontosabb feladata, hogy szép legyen. Egy igazi ékesség a férfi oldalán. Emiatt elég korán megérnek, simán idősebbnek néznek ki 5 évvel, és rohadtul dögösek.

Én nem vagyok egy szerb nő, ha úgy sminkelnék, akkor az olyan "szakmabéli" dolog lenne, ha értitek. :D Szóval egy szerintük natúrabb alkalmi sminkkel próbálkoztam. Talán túl natúr is lett. :D

Amúgy ahogy készítettem, arra kellett rádöbbennem, hogyha ismét ballagó lennék, akkor tuti valami nagyon erőset készítenék magamnak. Őszintén igazat kell adnom annak, aki királynővé varázsolja magát, mert soha, de soha többé nem lesz alkalmunk annak lenni, esetleg csak akkor, ha majd fehér ruhában az oltárhoz vonulunk.



A cicás kivitelezéshez én celluxot használtam. Mindenek előtt egy melegebb világosbarna satírozószínt használtam a mű mélyítővonalamba, hiszem rejtett szemhéjúként nekem ez alap. A barna satírozószín azért fontos, hogy könnyebben legyen satírozni, illetve sokkal szebb lesz az átmenet, ha a feketét nem rögtön egy bézs árnyalattal kezdjük maszatolni.

Majd a fekete került elő. Először kívül, a szempillatöveknél kezdtem, hiszen ott kell legerősebbnek lennie, majd fokozatosan vittem fel kívülre, illetve befelé. Rögtön utána egy arany árnyalatot vettem elő, ami a maradék szemhéjamra került, időközben össze is mostam a két színt.

Ami a leglényegesebb, az a satírozás, ezzel sokat szórakoztam, illetve pótoltam is, ha valami esetleg túlsatírozódott. Igazából ennyiből áll a smink java.
A szalag eltávolítása után a külső éleket is elsatíroztam kicsit, hogy azért mégsem legyen olyan szigorú az a vonal, de azért igyekeztem megtartani is.

Jöhetett a highlighter, amire a Storm paletta legvilágosabb fényes színét használtam, ment a szemzugba, a szemöldökcsontra, és az arccsontra is.

Tusvonal, natúr műszempilla -mert csak az volt otthon-, szempillaspirál, egy kis sötétbarna+arany az alsó pillasorba, és ez a rész ennyi. Pofon egyszerű.

Az arcomat csak kontúroztam, elég erősen, bár ezt a képek nem teljesen adják vissza. Pirosítót egyáltalán nem használtam. Nem szoktak a szerbek sem. Csak sok bronzosító/kontúrozás, és highlighter. Egyébként én is szeretem ezt a módszert.

A vörös rúzst nem vállaltam be, úgyhogy csak egy kis nude árnyalatot vittem fel.




Engedelmetekkel két kedvenc bjúti bloggerinámat is belinkelem, plusz egy NYX sminkest, akik készítettek ballagási sminket. Az első egy általános iskolás ballagásra készült - a csaj benne 13 éves, életében most először visel sminket. Kapott műszempillát is, és korosztályához illő a dolog.
A második a kedvenc extrém sminkesem, aki a sminkjét olyanoknak ajánlja, akik kicsit könnyedebb sminkre vágynak. Lehet. :D
És végül egy erősebb példa a legvégére.







Ti erősebben sminkeltek ballagásra, vagy ilyenkor is inkább a kevesebb több elvet követitek?

10 megjegyzés:

  1. Én is durvát alkottam a ballagásra eléggé, lehet, hogy az orosz vér...:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jam, a szláv eredetűek elég lendületes népek, tudom irigyelni. :D

      Törlés
  2. Akkoriban még nem nagyon sminkeltem, úgyhogy nagyon kis természetes voltam, bár szerintem most sem vállalnám be a nagyon erős sminket ballagásra. Amúgy jól áll neked az erősebb szemfestés, többször is lehetne sminkes bejegyzés! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is. :D Csak ugye ez nem egyszerű, mert minden cuccom odahaza van (hétköznap úgysem használnám őket, így nem hoztam le), és csak hétvégén vagyok otthon. Igyekeztem mindig csinálni valami kis sminket, de az utóbbi hétvégéimbe sajnos nem fért bele. Most kezd a balansz visszaállni, úgyhogy remélem lesz több időm, főleg, hogy annyi ötletem van. :)

      Törlés
  3. Nagyon jól áll az "erősebb" smink és a mosolygás, többször lehetne ilyen a blogon. :)
    Pont ilyesmi sminket készítettem a ballagásomra, csak a kájlidzsennör verziót, kicsit lightosabb színekkel. Nekem a halálom a brutál erős smink (kontúr, 8 km-es pilla stb.), pedig régen nagyon szerettem, de most már a Drag Race jut róla eszembe.. Kezdek felnőni. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ha már ennyien mondjátok, akkor megerőltetem magam, igyekszek minden hétvégén csinálni valamit.^^
      Nekem valami kis visszafogott dolog volt. Fényes szemhéjpúder a mozgó szemhéjra, világosbarnával satírozva, egy kicsit lilásabb, sötétebb barnával mélyítve, tus és ennyi. :D Az akkori énemhez az egész jól illett. Ezek szerint én meg kezdek megbolondulni. :D

      Törlés
  4. Gyönyörű ez a smink, és tényleg nagyon-nagyon jól áll a mosolygás! :)

    A mi iskolánkban a ballagás egy nagyon-nagyon személyes és bensőséges alkalom, nálunk igazából még a kevésbé érzelmeseknek is patakzott a könnye. Szerencsére sejtettem valami ilyesmit, így nem is sminkeltem egyáltalán, és jó döntés volt, örültem, hogy nem kellett azzal foglalkozni, hogy vajon hány kiló festék folyik végig így az arcomon. :)
    Nálunk a hercegnősködés alkalma a szalagavató, akkor aztán lehet óriási fehér tüllös ruhában is nyomulni, meg dögösben is az osztálytáncokon (ha olyan a tánc) na meg az afterpartyn. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)

      Ilyenkor azért elgondolkodom rajta, hogy nem lenne-e jobb, ha nálunk is lenne szalagavató, és a ballagás egy csendesebb, belsőbb dolog lenne, de végül is nem annyira bánom. Mi nem igazán sírtunk, pedig én mondjuk bármin sírok. Nagyon el lett rontva az egész ünnepség, egy héttel a ballagás előtt még nem is tudtuk, hogy akkor lesz-e, mert akkor épp nemzeti gyász volt (az érettségire bezzeg nem vonatkozott a gyász). Viszont a vacsora, meg a buli valami hatalmas volt. :)

      Törlés
  5. Nekem arany-barna füstös volt a ballagási sminkem, a szalagavatós viszont egy nagyon dögös füstös lila, és imádtam :] A ballagósat én mázoltam, a szallerosat profi, azért látszott rendesen a különbség.
    Ha újra ballagnék, akkor valami füstös smaragdzöldet készítenék, az akkori vöröses-lilás hajamhoz talán jobban passzolna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem vállalnám be a profit, mert az itteni profiknál azért én szebben sminkelek. :D De egyszer szívesen kipróbálnék valakit aki tényleg tud. :)

      Törlés