2016. április 29., péntek

Hajnövesztésbe kezdtem


Ahogy sokan mások, úgy én is nagyon sokat szeretek a hajammal foglalkozni. Minden egyes hajmosásnál egy órás hajpakolás, olajok... nem vagyok az a típus, aki szeret minden nap valami különleges frizurában járni, nálam ez kimerül a lófarokban és a kiengedett hajban. Sokkal inkább a minősége a mániám. Ez a rész egész jól áll, ám lassan szeretném a mennyiségét is növelni. Jelen pillanatban teljesen elégedett vagyok a frizurámmal, szerintem ez áll nekem legjobban, de hát egyszer fiatal az ember, és szeretném, ha még egyszer hosszú loboncom lenne.




Sajnos nem sok fotó maradt, így nem tudok mutogatni. Megsemmisítettem őket, igen. :D

Hajtörténet:



Kislány koromban mindig fenékig érő hajam volt, legtöbbször anya vágta, ritka szép kislány voltam. Aztán az elsőáldozás után úgy éreztem, hogy szeretnék valami újat kipróbálni, úgyhogy 10 évesen vállig ért a hajam, ami nem feltétlen volt jó választás, de akkor tetszett.

Majd egyre rövidebb lett a hajam, míg végül nem engedték a szüleim, hogy hosszú hajam legyen, pixie hajamnak kellett lennie, rettentően rühelltem még tükörbe nézni is. Maga a frizura okés volt, csak a fél kenyér, szétálló füleimet nagyon kihangsúlyozta, és ha épp nem volt kedvem vele szórakozni, akkor rosszul állt. Csupán ennyi volt a gond, de elég ez.

Hetedikben kezdhettem növesztésbe, long bob volt az első kísérletem, főleg azt szerettem, ha hátul rövidebb, elől hosszabb, ami nem feltétlen nézett ki jól, ugyanis a hajvasalás tabu téma volt nálunk (hála égnek, így utólag), és mindig úgy néztem ki, mint egy oroszlán. Persze aztán egy-egy alkalomra kivasaltathattam, és sokkal jobban nézett ki.

Ám túlzásba vittem a hátul rövidet, és végül úgy néztem ki, mint egy furára sikeredett skinhead nőci. :D Szerettem egyébként mert az ilyen depis-punkos-rockos nem tudom én milyen időszak volt, és kellett hozzá a nem mindennapi haj.
Ekkor értem abba a korba, hogy már nagylánykodhatok, és boldogan vettem a saját döntéseim áldozatává minden porcikámat, köztük a hajamat is, és növeszteni kezdtem.

Nagyon szerettem a hosszú hajamat, DE a fodrász, akihez kb. 7 éves korom óta jártam, mindig fülig érőre vágta le, ami vágásonként közel 20 centit jelentett. Ritkán jártam fodrászhoz, ez nem havi produkció volt.

Na akkor belázadtam, és nem voltam hajlandó fodrászhoz járni, magam vettem kezelésbe.
Innentől, 10 év elteltével újra mertem emberek közé menni, és lett önbizalmam... Fiatal koromban sokat vasalgattam, a göndört kb. 18 évesen kezdtem meg-meg hagyni.

Aztán hosszú idő után úgy éreztem, hogy ballagásra csak elmegyek fodrászhoz, és a pinavirágja leégette a hátközépig érő hajamat tövig.

Úgyhogy 19 éves korom óta vállig érő hajjal éldegélek. Nem akartam hirtelen megszabadulni a károsodott hajamtól, így apránként vágtam le, volt időm megszeretni a kicsivel váll alá érő hajat.


16 évesen. Itt már magamnak vágtam, ez volt az első művem.


16 évesen szintét, itt kezdtem rászokni a vasalásra, ez is épp hajvágás után volt.


17 évesen, télen. Itt már kezdett rövidebb lenni a frufrum, mert mindig a szemembe lógott, és zavart. Itt már egyre kevesebbet vasaltam a hajam.


18 évesen, már akkora volt a hajam, hogy tudtam oldalfonatot készíteni. :)


Szintén 18, a kabáttól nem látszik, de mellig ért a hajam előre téve. Meg itt már jó nő vagyok.


19 évesen, a tragédia előtt 3 hónappal és 15 centivel. Bánom, hogy nincs a leghosszabb hajamról fotóm. :(

Ami ezután következett, azt legtöbben ismeritek, szinte minden sminkes posztomban látni a hajamat kiengedve. Úgyhogy arról semmit.

Cél:
Az utolsó fotó hosszát elérni, de göndören! :)


Itt vannak a termékek, amiket legtöbbet fogok használni. Természetesen ez csak az egyetemi lakásomra vonatkozik, otthon is van pár termékem, de mondjuk az Avon sampon, az olajok, és a hajpakolás egyeznek.

A hajnövesztés legnépszerűbb alapanyaga határozottan a ricinus olaj. Krémmánián olvastam, hogy bár lassabban ugyan, de ugyanúgy hatékony, ha belekeverjük a samponunkba, és ez még kényelmesebb is, ha az ember lányának nincs ideje órákon át ezzel foglalkozni. Erre a célra az Avon sampont áldoztam be. Jó sok tubussal használtam el belőle az évek folyamán, és most kezdtem érezni, hogy jó lenne váltani, így ha véletlen mégsem válna be ez a recept, és hasztalanná válik a sampon, akkor sincs semmi baj.
Egyébként mai napig jól működő sampon, egyedül annyit vettem észre, hogy korpásodik a hajam.
Otthon, ahol azért jobban ráérek, valószínűleg rendes pakolást fogok készíteni a ricinus olajból, nem pedig samponba keverem.

Biztos ami biztos, beszereztem még egy sampont, amit a barátnőm ajánlott, ha esetleg nem sikerülne kimosni az olajat a hajamból, és hát legyen mivel. Ez a Subrina Recept Strong hair samponja, ami egy szlovén gyártmányú natúr sampon, Magyarországon is elérhető. Főleg a hajhullást gátolja, ami engem nem fenyeget jelenleg, de ezt ugye a hajtövek erősítésével csinálja, továbbá gyorsabb növekedést is ígér, az meg kell, úgyhogy gyere bébi!

A Still hajpakolásom már eleve tartalmaz ricinust, de ez engem nem zavar, pár cseppen ebbe is keverek hajmosáskor, kb. 45 percet szoktam fent hagyni a hajamon.

Miután kész vagyok a hajmosással, kifésültem a hajam és behaboztam, akkor jöhet rá a jó öreg kókuszolaj, amit már szintén évek óta nem engedek el egyetlen egy alkalommal sem.


19. 04. 2016.

Olyan 2-3 hónapon belül szeretnék jelentkezni a friss állapottal, valószínű addigra elkezdi kifejteni a sok olaj a hatását. Addig is puszi! :)

Nektek van bevált hajnövesztési módszeretek? Minden tipp jöhet! :)

8 megjegyzés:

  1. Én kb. harmadikban döntöttem úgy, hogy akkor legyen rövidebb, pedig azelőtt soha nem volt levágva, utána meg már csak rövidebb lett és borzalmas volt :( Már kb. 3-4 éve szeretném visszakapni a fenékig érő kis hajam :D Szerencsére már nincs sok hátra :D (10-15 centi nem sok, napersze)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, és amúgy Mane 'n Tail lósampon, iHerbről lehet rendelni, az úgy növeszti, mint a fene :D Mondjuk anya mindig bosszankodik, mert gyakrabban is kell festeni tőle :DDDDDDD

      Törlés
    2. Azt a sampont szoktam látni a DMben, de mindig drágállottam. Szerintem idővel kipróbálom, kezdek egyre fanatikusabb lenni. :D

      Törlés
    3. Amúgy olyan szép hajad van. *.*

      Törlés
  2. Na én meg pont most fogok a fenékig érő hajamtól megszabadulni :D Nagyon sok vele a macera, nyárra szeretném kicsit rövidebbre vágatni (hátközépig érőre). De drukkolok, hogy sikerüljön elérni a célod! mondjuk szerintem a váll alá érő haj is nagyon jól állt, de a hosszú is csinos ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú nem félsz, hogy sajnálni fogod? Na az biztos, hogy a rövid haj kényelmesebb. :)

      Törlés
  3. En a hatkozepig erő hajamtol szabadultam meg kulccsontig érőre de en egyáltalán nem bantam meg. A hosszú nem állt sehogy ráadásul kevés is hozza a hajam. Igy viszont sokkal jobban szeretem es jobban is all:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ettől félek én is, hogy olyan sehogy sem fog kinézni, és semmilyen tartása sem lesz. Végül is csak fogom és levágom, ha így lesz, nem? :)

      Törlés