2015. november 18., szerda

Ha most kezdenék sminkelni...


Nem régóta sminkelem magam, talán csak négy éve? Viszont ez idő alatt annyi mindent összeszedtem már. Ránézek egy palettára, és eszembe jut, hogy abban az évben, vagy abban a félévben épp milyen sminkhóbortom volt, hogyan sminkeltem magam minden nap, vagy egy csajos délutánra, vagy szerb órára... mert volt ám olyan is, hogy úgy sminkeltem szerb órára ki magam, ahogy más nem sminkel buliba. Sok mindenen átmentem már, de érdekes, ahogy elgondolkodtam rajta, hogy miket használnék most, négy év tapasztalat után, akkor mindent ugyanúgy csinálnék végig. Igazából ezt az egész posztot egy kis durcáskodás szüli, ugyanis olyan irreális posztok születnek kezdő sminkkészlet témában, hogy nekem ebbe egyszerűen bele kell kötnöm. :D




Az egész dolog nekem ott kezdődött, hogy megkaptam anyától az első sminktermékeimet, Egy kék-ezüst duó szemhéjpúdert és egy szempillaspirált. Sajnos magát a szemhéjpúdert ritkán használtam (pedig basszus micsoda különleges árnyalatok voltak!), viszont a szempillaspirállal elkezdtem barátkozni. Ha szempillaspirálod van, akkor mindened van. Ez a legalapvetőbb termék, ami mindig minden körülmények közt megállja a helyét.

Aztán megvettem az első szemceruzámat és szemhéjtusomat is. Hát már akkor kiderült, hogy a szemceruzákat sosem fogom szeretni, viszont a folyékony tusok azóta is szerelmeim, így ezt mindenképp idesorolom. El tudom képzelni, hogyan néztek most, pedig nekem anno tényleg ez volt a minden. Én akartam lenni Audrey Hepburn, el is képzeltem, hogy milyen jól néznék ki vele. Gyorsan (fél év alatt) sikerült rájönnöm a nyitjára, és pár érdekes vonalú napot leszámítva, minden nap penge szexi tusvonallal jártam. Még a szobámból sem mentem ki nélküle.
Miért jó egy tusvonal? Mindenféle szemhéjalap nélkül is tartós, és mindenféle szemfestés nélkül is mutatós. A legkompaktabb sminktermék.

Kicsit később kezdtem el ismerkedni magával az arc sminkelésével, ekkor került megvételre az első korrektorom és púderem. Igazából még most sem áll sokkal többől a napi sminkem, csak azért használok alapozót, mert felhalmozódtak a haszontalanok, kidobni sajnálom őket, így igyekszek mindent elhasználni, úgyhogy konkrétan ez a rutin négy éve megmaradt.


Maga a korrektor is egyébként változatlan. Sosem volt más korrektorom, mindig ezt vettem újra, és nagyon szomorú vagyok, mert megszűnt, valami új van helyette. Én a szemem alá is ezt használtam, nem volt rá külön korrektorom, és egy jó darabig ez működött is.

Korrektor mellett a jól fedő púdert tartom fontosnak. A zsíros bőre mindenképp a legtutibb, fixálja a korrektort, és a bőrszínt is kiegyenlíti annyira, amennyire mindennapokban arra szükség van. Egyébként érdekességként mondom, hogy a sminkes fiókom legmélyén még mindig található olyan púder, amilyen az első volt. Hiába, még mai napig szívesen újravenném. Lehet fogom is. Nektek is vannak ilyen első és örök termékeitek, vagy csak én ragaszkodok ennyire?

Ami legutoljára jött, egy kellemes este kellemetlen mellékhatásaként, az a szemöldökceruza. Ugyanis egy tűzugrálás alkalmával leégett a szemöldököm. Baszkón kívül. :D Ügyes csaj voltam. Nyár volt, a hajam szőkére fakult a sok napfénytől, erre tökéletes volt a fekete szemöldökceruza, ami helyett most már inkább egy barnát használok.

Ti milyen termékeket tanácsolnátok a kezdő önmagatoknak?

4 megjegyzés:

  1. Amit régóta kellett volna használnom: SZEMÖLDÖKCERUZA! :D Nekem ez a musthave, nem is tudom, hogy tudtam élni nélküle :D Egyszerűen borzalmas, hogy mennyire nem látszódik a szemöldököm, és mivel én is imádom a szemhéjtust, ezért a fekete, valamint a vörös haj megkívánja az erősebb szemöldökszínt. Legelőször 3 éve színeztem, azóta muszáj minden nap ráerősítenem,hogy kellemes kontrasztot kapjon az arcocskám :) Egyébként ezen kívül mindent ugyanúgy csinálnék, sosem raktam magamra sok cuccot, szerencsére a bőröm nincs rossz állapotban, az alapozókat nem szeretem, mert úgy érzem, hogy egy kiló vakolat van rajtam (meg még púder stbstb). Szóval csak természetesen :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én se értettem hogy tudtam ilyen sokáig élni szemöldökceruza nélkül. :D
      Amúgy alapozni én végül is szeretek, mert hiába szép a bőröm nélküle is, vannak alkalmak, amikor még ennél is szebbre vágyok, pl ha esküvőre megyünk, vagy bárhol máshol megjelenünk. Elég jól is viselem, mondjuk én csak a homlokomra és az orromra teszek púdert, mert csak ott zsíros a bőröm. Régen használtam az egész arcomra, és akkor nekem is sok volt, de így szuper. :)

      Törlés
  2. Őszintén szólva én a mostani önmagamnak kívánom vissza a "kezdő" sminktermékeimet...Sok terméket azóta már nem gyártanak (hét évvel ezelőtt kezdtem sminkelni kb...xD), és sokkal jobbak voltak, mint az újított verziók pl...és hát...valljuk be...akkoriban nem feltétlen tudtam eléggé kihasználni a remek tulajdonságaikat...

    Egyébként, ha a mostani szettemet nézve kéne tanácsot adnom az akkori magamnak, mindenképp eltiltanám az alapozótól (15 éves koromig nem alapoztam, aztán két év alatt bepótoltam a két év alapozómentességet...és...hát...finoman fogalmazva mostanra látszik már a bőrömön, pedig alig múltam húsz éves...), javasolnám helyette a CV pattanástalanító púderét (olcsó, jó, és a kombinált bőr egyik legjobb barátja), a sleek eau lala fekete szemceruzáját (alap nélkül is tartós zsírosodásra hajlamos, rejtett szemhéjon - mint az enyém - vízvonalon is jól bírja, és úgy nem olyan tusokat használtam volna vízvonalra, amik komoly szemfájdalmakat okoznak - igen, tuspárti vagyok vízvonalra, nincs normális szemceruza oda...xD), javasolnám továbbá az (azóta már szintén kifuttatott, de még van elfekvőben, mert betáraztam xD) essence stays on and on and on spirálját, ami nem vízálló (illetve nem kimondottan), viszont nagyon tartós...azt hiszem elég komoly hibám volt, hogy MINDEN NAP vízálló spirált használtam...nem hullott a szempillám, de esténként nem tudtam rendesen leszedni...és...hát...maradjunk annyiban, hogy a szemhéjamon nyoma maradt...xD
    Illetve az essence long lasting fekete szemceruzáját...remek kis termék, nem is annyira drága, és amit régen használtam (igazából négy éve álltam le vele kb) az iszonyatos, és összehasonlítva nem is fekete...xD

    De a legfontosabb: sminklemosás és hidratálás!!! Valahogy mindkettő kimaradt mindig...>.<

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az arcápolás külön kategória, de tény és való, hogy illene megemlíteni. Az nálam is sokáig kimaradt. Ha meg nagyon száraz volt az arcom, akkor egy kis Niveával elrendeztem a dolgokat... :D Sminklemosót sokáig nem használtam, meg néha most is meg kell magam erőltetni, hogy használjam ami van, mert van egy jól bevált lemosási módszerem, ami nem igényel semmilyen kemikáliát, na de na, el kell használni. :) Erről is írhatnák mondjuk. Milyen jó ötleted adtam magamnak. :D

      Törlés