2015. március 17., kedd

Albi konyha | Sült csirkemell gombával

A következő albi-barát receptem egy egészséges és finom "gyors kaja", amit személy szerint nagyon szeretek, és igazából nem is konkrét recept. Csupán érzéssel készítem. Érzéssel válogatom össze a hozzávalókat, határozom meg a mennyiségüket, és eszembe se jut órára nézni az elkészítés közben, de nem kell megijedni, nem igényel haladó kezeket ez sem.



Ez a finomság csirkemell és párolt gomba. Ezek mellé még valami zöldséget mellékelek. Kedvencem a paradicsom, de mint látjátok itt salátával ettem.

Elsőként a csirkemellet szoktam megsütni. Mivel én legtöbbször csak magamra sütök-főzök, ezért csak annyit vágok le a csirkemellből, amennyit tudom, hogy egy evésre biztos megeszek.

Még előző este érdemes előkészíteni. A mellet falatkákra vagdosom, majd jöhet a fűszerezés. Én ehhez legtöbbször a Kotányi sült csirkéhez való fűszerkeverékét használom, mert abban van minden fűszer, beleértve a sót is, de egyébként a legjobb egyenként hozzáadni, elvégre akkor sokkal könnyebben készíthetünk kedvünkre valót. Én ha otthon sütök akkor is használok ilyen ízesítőt, csak akkor még plusz adok hozzá ezt-azt, ugyanis imádom a fűszereket.

A füszereket beletapsikoljuk a húsba, beletesszük egy kislábasba (vagy amink van), leborítjuk, és be a frizsiderbe.

Másnap kivesszük a fincsi mellecskét, és jöhet a menet. Mint mindenhez, én és a csajok ehhez is a jó öreg teflonos palacsintasütőt használjuk. Előmelegítem a platnit, rajta a palacsintasütővel. Kevés olajat öntök bele, majd jöhetnek a falatkák. Sütés közben értelem szerűen sokszor megforgatom, megkavargatom őket, és közepes hőfokon sütöm, hogy egyenletesre süljön meg. Ha nagyon meleg, akkor mire megsül a közepe, addigra kívül megég a husi, erre érdemes figyelni!

Szép lassan "kívánatosan pirosra" sütöm, közben többször is belemászkálok késsel, hogy megnézzem belül hogy áll. Amikor tökéletesnek érzem, kikaparászom szalvétára.

Míg a hús aggódott, addig nekiestem a gombának is. Apróra aprítottam fél vöröshagymát, mellé finom paprikát, kb arányosan a hagymával, és egy csomag gombát. Őszintén még sosem jutott eszembe megnézni, hogy mennyi súlyra ez az előre csomagolt gomba, de nekem két evésre való szokott így kijönni. Nem kell megijedni, ha soknak tűnik a hagyma és a paprika mellett, ugyanis sülés közben összeesik.

Amikor kész a hús, elmosom a jó öreg palacsintasütot, öntök az aljába kevéske olajat, és ahogy van, a zöldség osztagot beleöntöm. Kevés sót szoktam hozzátenni még, és összekeverem a hozzávalókat miközben sül. Ezt is addig sütöm, amíg jónak találom.

Egyébként ez az első, és egyetlen étel, amit jobban szeretek a saját kezem által, mint amikor anya készíti. :D

Együtt tálalom a husival, mellé valami salátával, ez nem kötelező, de nekem valahogy jobban tetszik "édes hármasban".

Imádom amikor összefonódik az illatuk. Hagyma, sült hús, gomba... vahh!♥

Remélem kipróbáljátok, jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése