2015. március 3., kedd

Albi konyha | Amerikai almás palacsinta

Az új sorozatom első részeként egy igen egyszerű, gyors, mégis szuper receptet mutatok be. Lehet mind ismeritek, de bízok benne, hogy van még pár kósza lélek, akik nem ismerik ezt a receptet, és mint palacsinta rajongó, feladatomnak érzem bemutatni, főleg, mivel mi sem egyszerűbb és gyorsabb, mint egy palacsinta?




Na de mi is az az Albi konyha?

Tipikus egyetemista vagyok: csóró, nincs időm, otthonról nem tudok kaját hozni, mert hárman osszuk egy ici-pici frizsider fagyasztóját, és mindenek tetejében nem vagyok épp egy tehetséges fakanálforgató.
Legnagyobb löketett az adta, hogy volt nálunk "húsbotrány". Hoztak olcsó húst külföldről, és sokan lebetegedtek, és nem tudom, hogy a menzánk is kapott-e belőle, de egy hétig mindig óriási gyomorfájdalmaim voltak menzázás után, epeproblémák is felléptek. Nagyon szerettem a menzát, nagyon jó volt a kaja, olcsó és kényelmes volt, de miután otthagytam megszűntek a gyomorproblémáim. Érdekes egyébként, mivel a legtöbb barátom menzás, és senki sem panaszkodott. Minden esetre, én már ritkán járok.
Maga a név csupán onnan jött, hogy albérletben lakom, és hát olyan jól hangzik, hogy albi konyha... :D Az albérletben nincs sok hely hozzávalók tárolására, és nem is a legprofibban van felszerelve. Tipikus egyetemista albi, de igenis ki lehet ebből is hozni a legjobbat!
Ne feledjétek, hogy az egyetemista lét, vagy csak a sima időhiány nem ok arra, hogy szemetet együnk egész álló nap!

...na de a lényeg

Hozzávalók:
• 400g liszt
• egy csomag sütőpor (nem tudom nálatok ezek mekkora csomagok, nálunk egy csomag egy átlag sütéshez elég)
• 1,5 evőkanál kristálycukor
• csipet só
• 2 tojás
• 100g vaj/margarin felolvasztva (én margarint használok)
• 1 alma reszelve (de nyugodtan lehet használni más gyümölcsöt is, pl banánt péesítve)
• olaj

Maga a módszer ha máshonnan nem, hát filmekből ismerős lehet mindenkinek, így arra nem is térnék ki külön. Annyit elmondanék, hogy a teflon csodás, tényleg nem ragad le, neked már csak annyi a dolgod, hogy megfelelőre süsd. Ha teflon ellenére is odaégett, akkor azt nem igazán kellene picit odakozmált, de jó az elvvel megenni.

Ha nem gázon, hanem platnin sütitek, akkor a platnin és a palacsintasütőt tegyétek fel előre melegedni! A lisztet, cukrot, sütőport, és a sót összekeverjük egy nagy edényben. Feltesszük a vajat/margarint olvadni. Arra mindenképp figyeljetek, hogy ne forrjon! Csak szépen olvadjon fel és kész. Amíg a margarin aggódik, le lehet reszelni az almát. Miután a margarin felolvadt, ráöntsük a lisztre. Semmiképp sem szabad a tojást előbb beletenni, mert ha nagyon meleg, akkor a fehérje lehet picit megsül. Picit várni kell míg meghűl, utána jöhet rá a két tojás.
Elkezdjük összedolgozni a tésztát. Ha nagyjából megvan, akkor jöhet a tej. Én ezt mindig érzéssel adagolom, így fogalmam sincs, hogy mennyit szoktam elhasználni. Szép fokozatosan adom hozzá a tésztához, lassan az alma is belekerül. Csak annyira legyen folyós, hogy szépen szét tudjuk oszlatni a palacsintasütőben, de semmiképp se legyen olyan folyós, mintha normál palacsintát sütnétek! Akkor nem biztos, hogy egybe fog maradni.

Sütésnél én minden palacsinta előtt öntök a palacsintasütőbe nagyon kevés olajat. Akkor sokkal szebben megsül, és biztos nem fog leragadni.

Jó étvágyat! :)

4 megjegyzés:

  1. Uu imádom az amerikai palacsintát, eddig még csak banánnal meg áfonyával próbáltam de almásan is finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképp próbáld ki! :) Én is gondolkodtam már a banánon, most már azt hiszem ideje volna azzal is készíteni egy adagot.

      Törlés
  2. Nagy kedvencem az amerikai palacsinta, de rég is csináltam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor hajrá megint! :) Én is lehet csinálok a héten vacsorára, már én is rég csináltam.

      Törlés